Leállt a termelés a Volkswagen mindegyik német gyárában
Hétfő reggel a Volkswagen németországi gyáraiban több ezren kezdtek figyelmeztető sztrájkba, miután korábban nem sikerült egyezségre jutnia a szakszervezeteknek és az autógyártónak abban a kérdésben, hogy milyen út vezet ki a válságból.

A munkások készen állnak a bérharcra
A munkásokat képviselő IG Metall részéről a tárgyalásokat vezető Thorsten Gröger elmondta, hogy mindegyik gyárban beszüntetik a munkát hétfőn, és ha szükséges, ez lesz a legkeményebb munkaügyi vita a Volkswagen történetében. Mint ismer, a cég vezetése 10 százalékos bércsökkentést és három németországi gyár bezárását szeretné elérni, miután az európai autókereslet a vártnál gyengébben alakul és
a Volkswagen az elektromos autók területén is lemaradt kínai versenytársai mögött.
A Volkswagen egyébként a kínai Hszincsiangban található gyárát is bezárja, problémái tehát nem csak az anyaországra korlátozódnak. Gröger a Deutsche Welle beszámolója szerint arról beszélt, hogy a cég egyszerűen felgyújtotta a kollektív szerződéseket. Ugyanakkor az exportra épülő német gazdaság és a Volkswagen valóban komoly gondokkal küzd, így a cég legutóbbi jelentése szerint egy év alatt 64 százalékkal csökkent a vállalat nyersége. A profit csökkenéséről számolt be a közelmúltban a Mercedes és a BMW is.
Azonban a cég 87 éves történetében még nem történt olyan, hogy németországi gyárt zárt volna be. A vállalat 20 százaléka Alsó-Szászország tulajdonában van, mely szintén szeretné elkerülni az üzemek bezárását. A szakszervezet és a cégvezetés legközelebb december 9-én ülnek le a tárgyalóasztalhoz, ami után a hétfői figyelmeztető sztrájkot komolyabb munkabeszüntetés is követheti, ha a felek nem jutnak dűlőre.


