A Volkswagen (VW) eladja a Hszincsiangban található gyárát: az állami kézben lévő Shanghai Motor Vehicle Inspection Certification (SMVIC) vásárolja meg az üzemet, amelyet a német autógyártó kínai partnerével (SAIC) közösen birtokolt. Az SMVIC a létesítmény mellett átveszi a VW és a SAIC kezében lévő tesztpályákat is.
Ezzel a német cég teljesen kivonul Hszincsiangból: a Kína északnyugati részén található, 26 milliós tartomány lakosságának közel 45 százalékát adják a muszlim vallású ujgurok. Pekinget a nemzetközi közösség azzal vádolja, hogy brutálisan elnyomja az ujgurokat, illetve kényszermunkára kárhoztatja a nemzetiség tagjait.
A távol-keleti ország következetesen tagadja a vádakat, mondván: intézkedései a terrorizmus és a szeparatizmus elleni küzdelmet szolgálják. Nemzetközi jogvédők régóta támadták a Volkswagent hszincsiangi jelenléte miatt. A német vállalat számos gyárat üzemeltet Kínában, így de csak egyetlen tartományban szünteti meg tevékenységét.
Sőt, névtelenségüket kérő források a Reutersnek elárulták: a SAIC és a VW abban is megállapodott, hogy partnerségüket 2040-ig meghosszabbítják, és 2030-ig 18 új közös modellt dobnak piacra.
Az Európában súlyos költségcsökkentési programot – gyárbezárások, tömeges elbocsátások, általános, 10 százalékos bércsökkentés stb. – hirdető Volkswagenre rájár a rúd.
Luxusautó-gyártó leányvállalatának, a gyenge üzleti teljesítményt mutató Audinak nem sikerült vevőt találnia a nehéz helyzetben lévő Brüsszel melletti gyárára, ugyanis az a meg nem nevezett haszonjárműgyártó, amellyel tárgyalásokat folytattak, visszalépett az üzlettől. Ezzel egy újabb lépéssel közelebb kerültek az üzem végleges bezárásához. Az Audi szóvivője egyszersmind jelezte, hogy cége részéről
az aktív befektetőkeresés ezzel lezárult, most az elbocsátási program feltételeiről kezdenek el tárgyalni
a háromezer főt foglalkoztató üzem kollektívájával. A működését 1949-ben amerikai Studebakerek összeszerelésével kezdő, majd egymillió VW Bogárral folytató vorsti üzemben már egyedül az Audi elektromos csúcsmodelljének, a Q8 e-tronnak a gyártása folyik, de az is csak február végéig.
A járműre ugyanis olyan alacsony már a kereslet, hogy arra egy komplett gyárat nem érdemes fenntartani. Az üzem alternatív hasznosításával foglalkozó munkacsoportnak sem sikerült életképes megoldást találnia a lehető legtöbb munkahely rövid távú megőrzésére sem.
A Volkswagen Amerikában építkezik, Európában rombol
Európában megspórolt pénzét a tengerentúlon fekteti be a Volkswagen. A válságát élő német autógyártó a Rivian partnereként folytatja az elektromos átállást Amerikában. Eközben a Volkswagen csoport bezárásra ítélt brüsszeli gyárát sem sikerül megmenteni.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.