
Megüzente az autóipar Brüsszelnek és Berlinnek: ez így nem mehet tovább – a Greenpeace kiakadt
A szén-dioxid-flottahatárértékek túllépéséért kiszabott bírságok bizonyos feltételek melletti felfüggesztését, az elektromobilitás finanszírozásának felújítását, a tehergépjárművek útdíjának csökkentését, valamint az új technológiák iránti nagyobb nyitottságot várnak Berlintől és Brüsszeltől a Markus Söder bajor miniszterelnök által összehívott autóipari csúcstalálkozó résztvevői.

A Német Autóipari Szövetség (VDA) elnöke, Hildegard Müller a bürokrácia csökkentésének szükségességét hangsúlyozta a hétfői rendezvényen, hozzátéve, hogy bízik a bajor támogatásban, mert Bajorország hangját Berlinben és Brüsszelben is meg fogják hallani.
Az IG Metall szakszervezet regionális vezetője, Horst Ott üdvözölte a csúcstalálkozó által a politikának küldött jelzéseket. Hangsúlyozta azonban, hogy nemcsak a technológiában, hanem emberekben is tudni kell gondolkodni, ezért az esetleges támogatásoknak konkrét helyszínekhez kell kötődniük, és a hazai munkahelyek biztosítását is szolgálniuk kell.
A Greenpeace nem örül
Markus Söder bajor miniszterelnök kiemelte a már bejelentett átalakítási alap jelentőségét, amelyből legalább 100 millió eurót irányítanak az autóiparba, különösen a beszállítókhoz. Megerősítette továbbá Bajorország 2030-ra kitűzött célját 100 ezer töltőállomás és hidrogéntöltő állomás létesítésére a szövetségi tartományban.
Söder szerint jelenleg 30 ezer töltőállomás működik. A Greenpeace bírálta Söder felhívását, hogy az Európai Unió álljon el a belső égésű motorok fokozatos kivonásától. A környezetvédelmi szervezet szerint egyértelmű technológiaváltási dátum nélkül az iparág tovább fog tántorogni, a kínai e-autó-konkurencia pedig maga mögött hagyja a német gyártókat.
A belső égésű motorok betiltása súlyos válsággal fenyegeti az európai autóipart
Olaszország szerint az európai zöldmegállapodás (Green Deal) hátráltatja az autóipart, ezért enyhíteni kell a szigorú szabályokon. Az ágazat megsínylette az elmúlt éveket, pedig a stabilitása kulcsfontosságú: az európai autóipar több mint 13 millió embernek biztosít munkahelyet, a szegmens húzóágazat az öreg kontinens számos országában.




