BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok
Automotive industry - Volkswagen

Megüzente az autóipar Brüsszelnek és Berlinnek: ez így nem mehet tovább – a Greenpeace kiakadt

Az európai autóipar több millió embernek biztosít munkahelyet, a szegmens húzóágazat az öreg kontinens számos országában. Az ágazat számos javaslattal állt elő.

A szén-dioxid-flottahatárértékek túllépéséért kiszabott bírságok bizonyos feltételek melletti felfüggesztését, az elektromobilitás finanszírozásának felújítását, a tehergépjárművek útdíjának csökkentését, valamint az új technológiák iránti nagyobb nyitottságot várnak Berlintől és Brüsszeltől a Markus Söder bajor miniszterelnök által összehívott autóipari csúcstalálkozó résztvevői.

Automotive industry - Volkswagen
Az autóipar nagyobb rugalmasságot vár el / Fotó: DPA Picture-Alliance via AFP

A Német Autóipari Szövetség (VDA) elnöke, Hildegard Müller a bürokrácia csökkentésének szükségességét hangsúlyozta a hétfői rendezvényen, hozzátéve, hogy bízik a bajor támogatásban, mert Bajorország hangját Berlinben és Brüsszelben is meg fogják hallani.

Az IG Metall szakszervezet regionális vezetője, Horst Ott üdvözölte a csúcstalálkozó által a politikának küldött jelzéseket. Hangsúlyozta azonban, hogy nemcsak a technológiában, hanem emberekben is tudni kell gondolkodni, ezért az esetleges támogatásoknak konkrét helyszínekhez kell kötődniük, és a hazai munkahelyek biztosítását is szolgálniuk kell.

A Greenpeace nem örül

Markus Söder bajor miniszterelnök kiemelte a már bejelentett átalakítási alap jelentőségét, amelyből legalább 100 millió eurót irányítanak az autóiparba, különösen a beszállítókhoz. Megerősítette továbbá Bajorország 2030-ra kitűzött célját 100 ezer töltőállomás és hidrogéntöltő állomás létesítésére a szövetségi tartományban. 

Söder szerint jelenleg 30 ezer töltőállomás működik. A Greenpeace bírálta Söder felhívását, hogy az Európai Unió álljon el a belső égésű motorok fokozatos kivonásától. A környezetvédelmi szervezet szerint egyértelmű technológiaváltási dátum nélkül az iparág tovább fog tántorogni, a kínai e-autó-konkurencia pedig maga mögött hagyja a német gyártókat.

A belső égésű motorok betiltása súlyos válsággal fenyegeti az európai autóipart

Olaszország szerint az európai zöldmegállapodás (Green Deal) hátráltatja az autóipart, ezért enyhíteni kell a szigorú szabályokon. Az ágazat megsínylette az elmúlt éveket, pedig a stabilitása kulcsfontosságú: az európai autóipar több mint 13 millió embernek biztosít munkahelyet, a szegmens húzóágazat az öreg kontinens számos országában.

 

Ajánlott videók

Továbbiak

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.