BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Nem adja fel a kínai piacot a Volkswagen

A német autógyártó a költségek lefaragásával maradna versenyképes egyik legfontosabb piacán. A Volkswagen emellett a Kínában Kínának stratégia mellett kötelezte el magát.

A költségcsökkentés folytatását ígérte Oliver Blume, a Volkswagen vezérigazgatója egy kínai előadáson, ami az autógyártó kínai jelenlétének 40 éves évfordulóját ünnepelte.

CHINA-JILIN-CHANGCHUN-FAW-VOLKSWAGEN-28 MILLIONTH VEHICLE (CN)
A Volkswagen 2030-ig több mint 30 új modellt dobna piacra / Fotó: Xinhua / eyevine

A kihívások ellenére nem adja fel a Volkswagen

A cégvezető a sanghaji Tongcsi Egyetemen kedden elmondta, hogy a Volkswagen folytatja a Kínában Kínának stratégiáját, miközben igyekszik visszanyerni versenyképességét az országban. Blume ugyanakkor elismerte, hogy az idei év kihívásokkal teli a vállalat számára, ám elmondta azt is, hogy 2030-ig több mint 30 új modellt szeretnének piacra dobni. Mint mondta, 

a cég erős portfóliója segít majd abban, hogy a vásárlók újra felismerjék a Volkswagen márka báját.

A brutális versenyt hozó és az elektromos átállásban élenjáró (a globális elektromosautó-piac 70 százalékát adó) kínai piac felkészületlenül érte az olyan hagyományos autógyártókat, mint a Volkswagen vagy a General Motors, melyek számára véget értek a kedvező eladásokkal és magas haszonnal teli évek – írja a Bloomberg

A gyenge európai kereslet miatt pedig a Volkswagen még Németországban is gyárak bezárását tervezi, amire korábban nem volt példa. De a német vállalat a múlt hónapban azt is bejelentette, hogy eladja hszincsiangi gyárát.

Több kínai céggel is együttműködnek a gyorsabb fejlesztés érdekében

A Volkswagen Anhuj tartományban található kínai leányvállalatával, a VW China Technologyval ugyanakkor a csoport egy olyan platform létrehozását tervezi Kína piacának meghódítására, mely 40 százalékkal fogja vissza a költségeket, miközben 30 százalékkal gyorsítja az új modellek fejlesztését is 2026-tól.

A Volkswagen-vezér elmondta, hogy felismerték, 

egy olyan árérzékeny piacon, mint Kína, kénytelenek a költségeket csökkenteni, 

ami nagy kihívás a cég technológiai fejlesztései és gyártása terén is. A beruházások és az együttműködések olyan cégekkel, mint a Gotion High-Tech akkumulátorgyártó, Horizon Robotics önvezető szolgáltatásokat fejlesztő cég vagy az Xpeng pedig segítik, hogy a német cég gyorsabban fejlődjön.

Blume szerint a Kína továbbra is kulcsfontosságú piac a Volkswagen számára, és a csoport célja, hogy 3 milliárd euró működési nyereséget érjen el 2030-ra az országban, miközben megőrzi első helyét a külföldi márkák között.

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.