A tavalyi utolsó negyedévben 3,2 százalékkal csökkent az okostelefonok eladása Kínában az előző év azonos időszakához képest. Ez volt az első visszaesés három negyedév folyamatos növekedést követően – áll a Counterpoint Research piackutató cég jelentésében. Ezzel együtt tavaly összességében 1,5 százalékos növekedést regisztráltak az év egészére, miután 2023-ban még 1,4 százalékkal csökkent az értékesítés.
A kínai Huawei 18,1 százalékos részesedéssel piacvezető volt a negyedik negyedévben. A cég eladásai 15,5 százalékkal emelkedtek éves szinten. A második helyet 17,2 százalékos piaci részesedéssel a kínai Xiaomi, a harmadikat az amerikai Apple szerezte meg 17,1 százalékkal.
Érdemes megemlíteni: 2023 negyedik negyedévében az Apple 20,2 százalékos részesedéssel még piacvezetőnek számított a távol-keleti országban. A tavalyi utolsó negyedévben az eladások szempontjából a negyedik a Vivo (16,3 százalék), az ötödik a Honor (13,6 százalék), a hatodik pedig az Oppo (12,5 százalék) volt.
Az egész évet nézve 2024-ben mindhárom piacvezető kínai cég volt. Az első a Vivo, 17,8 százalékos részesedéssel, a második a Huawei 16,3 százalékkal, a harmadik pedig a Xiaomi 15,7 százalékkal. A Counterpoint Research arra számít, hogy idén 1-2 százalékkal nőhetnek az okostelefon-eladások a világ második legnépesebb országában.
Felvásárolja a használt okostelefonokat a Telekom
Tavaly októberben indította el a Magyar Telekom a Recommerce Grouppal közös szolgáltatását, melynek során felújított készülékeket értékesítenek, ezzel is támogatva a körforgásos gazdaságot: már heti közel 300 darab, szakértők által bevizsgált, A+ prémiumminősítésű mobilt vásárolnak a vállalatnál, a tendenciák szerint ez a szám a jövőben még tovább nőhet.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.