Hiába a minőségi tartalmak és a 45 millió előfizető, az Apple TV+ továbbra is veszteséges – derült ki egy beszámolóból. A platform évente több mint 1 milliárd dollárt (368 milliárd forint) bukik, és jelenleg ez az egyetlen olyan Apple-előfizetéses szolgáltatás, mely nem termel nyereséget. A cég már meg is kezdte a kiadások visszafogását: a kezdetben tervezett 5 milliárd dolláros tartalomgyártási költségvetést körülbelül 500 millióval csökkentették.
Mindez annak ellenére történik, hogy az Apple TV+ olyan népszerű saját gyártású sorozatokat kínál, mint a Severance vagy a Ted Lasso. A Nielsen adatai szerint azonban a platform a teljes havi streamingnézettség kevesebb mint 1 százalékát birtokolja, míg a piacvezető Netflix 8,2 százalékot.
Az Apple TV+ valójában nem elsősorban profitgeneráló eszköznek készült, hanem ezért, hogy erősítse a felhasználók kötődését az Apple ökoszisztémájához. Erre utalt a Netflix társigazgatója, Ted Sarandos is, amikor így fogalmazott:
Nem igazán értem ezt a stratégiát másként, mint egyfajta drága marketingfogásként – de nagyon okos emberekről van szó. Lehet, hogy ők olyat látnak, amit mi nem.
Az Apple TV+ a vállalat nagyobb szolgáltatási üzletágához tartozik, mely többek közt az iCloud Plus, az App Store vásárlások és a keresési hirdetések révén évente dollármilliárdokat termel. A jelentés szerint ugyanakkor más szolgáltatások sem állnak túl jól: az Apple Music növekedése lassul, miközben az Apple News+, a Fitness+, és az Apple Arcade is alacsony használattal és gyenge profitabilitással küzdenek. A digitális könyvek eladása is csökkenőben van.
A helyzetet árnyalja, hogy sokan nem külön-külön fizetnek ezekért a szolgáltatásokért, hanem az Apple One előfizetés részeként használják őket – főként az iCloud Plus miatt. Ha nem lennének ebbe a csomagba integrálva, valószínűleg ezek a szolgáltatások önállóan nem lennének nyereségesek. Bár az Apple TV+ tartalmilag hozza a színvonalat, a számok alapján egyelőre nem tűnik fenntartható befektetésnek – legalábbis közvetlen pénzügyi szempontból. Az viszont, hogy hosszú távon hogyan illeszkedik az Apple globális stratégiájába, még nyitott kérdés.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.