A BYD már épít két gyárat Európában, Magyarországon és Törökországban, most pedig nyugati helyszínt keres újabb üzeme létesítéséhez. Németország az egyik vezető opció, ugyanakkor a magas munkaerő- és energiaköltségek, az alacsony termelékenység és a rugalmatlanság miatt belső viták övezik a döntést – írja az Autopro.hu.
A vállalat figyelembe veszi Peking azon irányelvét is, miszerint nem célszerű beruházni azokban az uniós országokban, amelyek támogatták az importvámokat – így Olaszország és Franciaország kieshet a lehetséges helyszínek közül.
A sajtóinformációk szerint
a Volkswagen bezárásra ítélt üzemei is szerepelhetnek a BYD lehetséges célpontjai között.
Mint megírtuk, sok érv szól a németek mellett, de ellenük is. Az biztos, hogy Németországban van autóipari tapasztalat, mivel Európa legnagyobb autópiacával és legnagyobb gyártókapacitásával rendelkeznek. A Volkswagen konszern bezárással fenyegetett három helyi üzemében akár otthonra is találhatnának a kínaiak, és Friedrich Merz kancellár leendő koalíciós kabinetje is beruházáspárti felfogásáról ismert. A következő német kormány vezető erejét adó kereszténydemokraták vállalták, hogy csökkentik a társasági adókat, növelik a szakképzett munkaerő-állományt, és kiemelten támogatják az autószektort mint az ország legnagyobb bevételt hozó ágazatát.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.