Kedden közli tavalyi negyedik negyedéves eredményeit a Volkswagen csoport, mely kihívásokkal és lehetőségekkel teli évnek fut neki. A német autógyártó kénytelen csökkenteni költségeit, miután fontos piacokon szorul vissza, így a tavalyi év végén németországi dolgozói létszámának jelentős csökkentését is ígérte. A befektetőket az eredmények mellett az is érdekli, hogy milyen kilátásokról számol be a német vállalat.
A Bloomberg elemzői által összegyűjtött becslések szerint a cég a sport- és luxusszegmensben, ami főként a Porschét jelenti, 1,48 milliárd eurós nyereségről számolhat be, míg az úgynevezett progresszív márkák 1,77 milliárd eurót hozhattak a vállalat konyhájára a tavalyi év végén. A cég alapját jelentő márkák profitját pedig 1,2 milliárd euróra jósolják az elemzők.
A tavalyi év egészét nézve így csoportszinten minden gond és nehézség ellenére is 18,19 milliárd eurós kiigazított működési nyereséget várnak a Volkswagentől,
ami 5,72 százalékos korrigált haszonkulcsnak felelhet meg, 321,65 milliárd eurós éves forgalom mellett. Ezt a Volkswagen 21,63 milliárd eurós kutatás-fejlesztési kiadás mellett, 9,11 millió autó eladásával érheti el.
Michael Dean a Bloomberg Intelligence-től ugyanakkor arra hívja fel a figyelmet, hogy a vállalat kilátásai az amerikai vámoktól és az árazástól függnek, míg a Deutsche Bank elemzője, Tim Rokossa szerin a Volkswagen rendelésállománya lendületet vett Nyugat-Európában az év elején, és a rendelések 20 százaléka már elektromos modellekre vonatkozott. Az Audi nyeresége jelentősen nőhetett a negyedéves szállítások növekedésével és a V6 és V8 modellek nagyobb elérhetőségével.
Patricj Hummel, az UBS elemzője stagnáló bevételeket és működési eredményt vár, utóbbi éves szinten 18-19 milliárd euró lehet, amihez a cég kínai vegyesvállalatai csökkenő részben járulnak hozzá. Ugyanakkor a Volkswagen valószínűleg nem fogja csökkenteni azt a 1,5 milliárd eurót, amit a kibocsátási szabályok várható idei áthágása miatt tett félre, annak ellenére sem, hogy az Európai Unió változtat a szabályokon.
A német újjászületés narratívája azonban annak ellenére felfelé hajthatja az árfolyamot rövid távon, hogy a tervezett kiadások és az autógyártó között nincs közvetlen kapcsolat.
Tom Narayan az RBC Capital Markes elemzője pedig a szabad cash flow csökkenésére számít idén, mert a vállalat több 2026-ban piacra dobandó modell fejlesztésére költ. A Cariad és az akkumulátor üzletág vesztesége nőhet az elemző szerint, aki úgy véli, hogy az Audi nyereségének javulása, és a brüsszeli gyár bezárása okozta megtakarításokat a Porsche gyengélkedése ellensúlyozza.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.