BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Visszafogottabbá váltak az oroszok: kevesebbet vásárolnak

Oroszországban mérséklődött a kiskereskedelmi forgalom növekedése és stagnált a munkanélküliség februárban. Elemzők még alacsonyabb kiskereskedelmi forgalom-növekedéssel számoltak.

Az orosz statisztikai hivatal csütörtökön arról jelentett, hogy a kiskereskedelmi forgalom növekedése éves szinten 2,2 százalékra mérséklődött februárban a januári 5,4 százalékról. Elemzők azzal számoltak, hogy a kiskereskedelmi forgalom növekedése még ennél is jelentősebben, 1,1 százalékra lassul. Oroszországban tavaly 7,2 százalékkal nőtt a kiskereskedelmi forgalom.

kiskereskedelmi forgalom
Kevesebbet vásároltak az oroszok – lanyha a kiskereskedelmi forgalom növekedése / Fotó: Shutterstock

Ugyancsak a statisztikai hivatal közölte, hogy 

2,4 százalékon stagnált februárban a munkanélküliség. Elemzők csökkenő, 2,3 százalékos februári munkanélküliségi rátát vártak.

 Idén februárban 1 millió 786 ezren voltak munkanélküliek, számuk 22 ezerrel volt alacsonyabb a januárinál. Tavaly februárban 2,8 százalék volt a munkanélküliség, egy éven belül 2,8 és 2,3 százalék között mozgott a ráta.

Összeomlott a LADA-gyártója

A márkát birtokló AvtoVaz harmadával kevesebb autót adott el márciusban, mint tavaly. A Lada azonban számíthat Moszkva dömpingellenes intézkedéseire. Óriásit zuhantak éves alapon a többek között a Lada márkát is gyártó AvtoVaz eladásai márciusban, noha a vállalat a februárinál több autót értékesített. Az orosz autógyártó 28 699 személyautót és kishaszonjárművet adott el Oroszországban a múlt hónapban, ami 33 százalékos zuhanás az egy évvel korábbihoz képest. Az orosz autópiac még ennél is nagyobbat, 44 százalékot zuhant az egy évvel korábbihoz képest. A legkeresettebb Lada-modell a Lada Granta volt, amelyből 11 ezer 800-at adtak el, 22,5 százalékkal többet februárral összevetve.

 

 

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.