A vásárlókat már nem érdekli a márkahűség, inkább az ár-érték arány alapján döntenek – derül ki az EY keddi közleményéből. A tanácsadó cég 26 országban több mint 20 ezer ember megkérdezésével készített felmérése szerint a vevők harmada nem is nézi a márkaneveket, kétharmaduk pedig nem tesz különbséget a saját márkás áruk és az ismert gyártók termékei között. A vásárlók 54 százaléka csak leértékeléskor választ a népszerű márkák kínálatából, 42 százalékuknak pedig a termékfejlesztésekről sincs jó véleménye, mert inkább költségcsökkentési megoldásnak tartja ezeket, nem valódi innovációnak.
Az EY ennek ellenére a márkahűség háttérbe szorulását nem elsősorban ezzel, hanem a megélhetési bizonytalanságokkal és a költségek emelkedésével magyarázta, mondván, az utóbbi évek nehézségei óvatosabbá tették a fogyasztókat.
Ezért az EY azt tanácsolja a gyártóknak és a forgalmazóknak, hogy építsenek ki sokkal személyesebb kapcsolatokat a vevőikkel, figyeljenek az ügyféligények változására, és ügyeljenek arra is, hogy ma már nem a hagyományos kiskereskedelem az egyetlen meghatározó piac. A vásárlók ma már könnyen kikerülhetik a hagyományos márkakommunikációs csatornákat, ezért egyre nehezebb észrevehetőnek maradni a fogyasztói világban.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.