BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

A vásárlói elégedettség közvetlen hatással van az üzleti teljesítményre

A fogyasztók megszerzésének költsége nőtt az elmúlt években, így a vállalatoknak egyre fontosabb a márkahű ügyfelek megtartása. Azok a cégek, amelyek kiemelten foglalkoznak az ügyfélélmény fejlesztésével, nemcsak a piaci versenyben tudnak kitűnni, hanem a munkavállalóik lojalitását is növelik.

A fogyasztói benyomás kulcsszerepet játszik az üzleti sikerben, a legtöbb cég azonban mégsem rendelkezik erre vonatkozó átfogó stratégiával; az adathiány jelenti a legnagyobb akadályt abban, hogy a magyar vállalatok személyre szabott ajánlatokat nyújtsanak ügyfeleiknek – állapítja meg az EY 50 hazai marketing és értékesítési vezető megkérdezésével készült tanulmányában.

Inflation Still Affects Economy In Poland EY-kutatás: a fogyasztói benyomásnak kulcsszerepe van az üzleti sikerben a vásárlói elégedettség közvetlen hatással van az üzleti teljesítményre.
A vásárlói elégedettségnek kulcsszerepe van az üzleti sikerben / Fotó: NurPhoto via AFP

A felmérés rámutat, hogy a vásárlói elégedettség közvetlen hatással van az üzleti teljesítményre. Az EY korábbi kutatásai szerint az elmúlt öt évben a fogyasztók megszerzésének költsége csaknem 60 százalékkal nőtt, így a vállalatoknak egyre fontosabb a márkahű ügyfelek megtartása. Azok a cégek, amelyek kiemelten foglalkoznak az ügyfélélmény fejlesztésével, nemcsak a piaci versenyben tudnak kitűnni, hanem a

 munkavállalóik lojalitását is növelik, és rugalmasabban alkalmazkodnak a változásokhoz.

A közlemény idézi László Rolandot, az EY üzleti tanácsadási területének vezető partnerét, aki szerint a vevők preferenciái soha nem változtak olyan gyorsan, mint most. A vállalatvezetőknek elengedhetetlen, hogy megértsék ügyfeleik elvárásait, és ezekre hatékonyan reagáljanak. A tanulmány azonban azt mutatja, hogy sok cég még nem épített ki olyan rendszereket, amelyek lehetővé tennék a releváns adatok hatékony gyűjtését és felhasználását. 

Pedig azok a vállalatok amelyek ezt megteszik, versenyelőnyre tehetnek szert. A magas márkahűséggel rendelkező cégek két és félszer gyorsabban növelik bevételeiket, mint versenytársaik. Az elkötelezett ügyfelek ráadásul négyszer nagyobb valószínűséggel vásárolnak meg újra egy adott terméket – tette hozzá a szakember.

A kutatásban részt vevő vezetők szerint az ügyfél-elégedettséget leginkább az innovációval és a környezettudatossággal lehet növelni, ezt követi az ár-érték arány és a személyre szabott élmény. Palincsár László, az EY Customer & Growth szolgáltatások vezetője a közleményben megjegyezte, a fogyasztók egyre tudatosabbak és csak akkor hajlandók megosztani adataikat, ha abból számukra valódi előny származik. A

Ezek a fiatalok lesznek a vállalatok aranybányái

Elkészült Magyarország eddigi legátfogóbb kutatása az első „digitális bennszülött” korcsoportjáról. A Z generáció tagjai csaknem hétszer kevesebbet keresnek, mint amit álomjövedelemnek tartanak. Számukra kiemelten fontos az ár-érték arány a vásárlási döntésekben, a korcsoport főként a praktikumot és a megfizethetőséget helyezi az előtérbe.

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.