BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Új autók eladása: egyszerre ütött be a katasztrófa a briteknél és az oroszoknál

Európa mindkét végén, az Egyesült Királyságban és Oroszországban is csökkentek az új autók eladásai. Míg a britek tizedével, addig az oroszok negyedével kevesebb személyautót vásároltak áprilisban, mint a tavalyi év negyedik hónapjában.

Az Egyesült Királyságban 10,4 százalékkal csökkent az új személygépkocsik eladása áprilisban éves szinten az új adók bevezetése és a késői húsvét miatt. A brit autógyártók és autókereskedők szövetségének (SMMT) honlapjára felkerült adatok szerint áprilisban 120 331 új autót regisztráltak az országban, 13 900-zal kevesebbet, mint tavaly áprilisban.

autó Car export via the BLG Autoterminal Bremerhaven, autógyártók
Beszakadt az autópiac a briteknél és az oroszoknál is / Fotó: dpa Picture-Alliance via AFP

Éves összevetésben a dízelüzemű járművek eladásai 26,2 százalékkal, 6381-re, míg a benzinüzeműeké 22 százalékkal, 58 733-ra csökkent. Eközben a kizárólag akkumulátorról üzemelő elektromos autók (BEV) eladása 8,1 százalékkal, 24 558-ra nőtt, a hibrid-elektromos autóké (HEV) 2,9 százalékkal, 16 586-ra csökkent, a hálózatról is tölthető, plug-in hibrid (PHEV) autóké pedig 34,1 százalékkal, 14 073-ra emelkedett. Áprilisban a benzines autók piaci részesedése 48,8 százalék, a dízeleseké 5,3 százalék, a BEV autóké 20,4 százalék, a PHEV autóké 11,7 százalék, a HEV autóké pedig 13,8 százalék volt.

Oroszországban 102 100 új személyautót adtak el áprilisban, 25,5 százalékkal kevesebbet tavaly áprilissal összevetve – áll az orosz Avtostat elemző ügynökség szerdán ismertetett jelentésében.

Az idei első négy hónapban 349 041 új autót értékesítettek Oroszországban, ami 25,4 százalékkal marad el a tavalyi azonos időszakhoz képest. Áprilisban, ahogy már hosszú ideje, a Lada márka volt a piacvezető, 28 500 új autó eladásával, piaci részesedése pedig közel 28 százalékos volt. A második helyen a kínai Haval végzett 12 900 autóeladással. A következő három márka is kínai volt: a Chery (10,9 ezer), a Geely (6,7 ezer) és a Changan (4,6 ezer).

Nem látják a jövőt az európai autógyártók

A vámok hatása túlságosan kiszámíthatatlan, ezért nem nyújtanak útmutatást a befektetőknek. A Stellantis és a Mercedes is visszavonta az előrejelzését, míg a Volkswagen figyelmeztetett, hogy az övében a vámok hatása nem szerepel.

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.