BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Nem akárki mondta ki: hiába az elektromos autók, nem lehet lemondani a belső égésű motorról

Kína második legnagyobb autógyártója kimaradna az árháborúból, inkább a technológiai és minőségorientált versenyre összpontosít. A Geely elnöke egyben jelezte, hogy nem mondanak le a belső égésű motoros járművekről sem.

A Geely elkötelezett a hagyományos belső égésű motoros és a hibrid járművek mellett, miközben folytatja az elektromos autók fejlesztését – mondta a kínai autógyártó elnöke, Li Sufu.

Elektromos autót gyárt, mégis ki merte mondani: nem lehet lemondani a belső égésű motorról
A Geely főleg az elektromos autókról ismert Európában / Fotó: AFP

A Geely terjeszkedésével kapcsolatban Li egyértelművé tette, hogy a cél nem a pénzügyi spekuláció, hanem a szakértelem elsajátítása. A cég ugyanis az elmúlt években felvásárolta a Volvót és a Lotust, valamint részesedést szerzett a Mercedes-Benzben és az Aston Martinban.

Szerinte a Volvo a biztonság, a Mercedes a luxus, a Lotus az aerodinamika, az Aston Martin pedig a csúcskategóriás márkamenedzsment terén kiemelkedő. A vezető hangsúlyozta, hogy a Geely igyekszik kimaradni az árháborúból, inkább a technológiai és minőségorientált versenyre összpontosít.

A CarNewsChina.com beszámolója szerint Li végül kiemelte a vállalat Talent Forest nevű stratégiáját, amely a családi irányítás helyett a meritokráciát valósítja meg. Így elvileg minden Geely-alkalmazott lehetőséget kap a kiemelkedésre.

Erősen indította az évet a Geely

Nagyot nőtt Kína második legnagyobb elektromosjármű-gyártója, a Geely Automobile profitja az első negyedévben. Az adózott eredmény 5,67 milliárd jüan (786,6 millió dollár) lett, több mint a háromszorosa az egy évvel korábbi 1,56 milliárd jüannak, míg a negyedéves bevétel 25 százalékkal, 58,23 milliárdról 72,50 milliárd jüanra nőtt.

A Geely rekordszámú, 704 ezer autót értékesített, 48 százalékkal többet az egy évvel korábbinál, ezen belül 339 ezer újenergia-felhasználású járművet (NEV) adott el. A Geely 90 ezer autót exportált az idei első három hónapban, a cég eladásai számos európai országban megugrottak.

Kínában csak az óriások maradnak, és a Magyarországon gyárat építő BYD az egyik lehet

A Szegedre tartó BYD a héten bejelentette, hogy 22 elektromos és plug-in hibrid modell olcsóbb lesz június végéig, ami mélyrepülésbe taszította a kínai autógyártók részvényeit. A szakértők szerint az árháború nem fokozható a végsőkig, rövid távon a BYD hasznára válhat, hosszabb távra pedig a piac konszolidálódására kell számítani: azaz a kicsik elhullanak.

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.