BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Ilyen is van: csődbe mehet egy kínai elektromosautó-gyártó – a japánok sem mentik meg

Miután a pénzügyi nehézségeire nem sikerült megoldást találnia, egy hitelező csődeljárást indított egy kínai elektromosautó-gyártó ellen. A Neta Autónak azonban még van esélye a csőd ellen.

Egyre bizonyosabb, hogy csődbe mehet a kínai elektromosautó-gyártó, a Neta Auto, miután a Toyota és maga a startup is cáfolta azt a pletykát, hogy a nagy japán cég felvásárolná – írja a CarNewsChine.com.

csőd Professional,Photo,Of,Battery,Pack,In,Electric,Car,,Focus,On
A Neta Autónak még van esélye a csőd ellen / Fotó: Rahayu footage

A Toyota China egyértelműen visszautasította a Neta Auto esetleges átvételéről szóló spekulációkat. Xu Yiming, a Toyota Motor (China) Investment márkakommunikációs vezetője elmondta, hogy „soha nem hallottunk erről az ügyről, és kérjük a segítségüket ennek a pletykának a tisztázásában”.  A Neta Auto is ugyanerről beszélt.

Márciusban több beszállító is ellátogatott a Neta Auto sanghaji központjába, hogy fizetési megoldásokat keressen, a vállalat pedig beszállítói konferenciát szervezett az adósságrendezésről. A Neta még abban a hónapban bejelentette, hogy több mint 2 milliárd jüan értékű adósságrészvénytőke-megállapodást kötött 134 kulcsfontosságú beszállítóval. A terv pozitív fogadtatásban részesült vezető partnerek, például a CATL, a Gotion High-Tech és más cégek részéről.

A vállalat ütemterve szerint az adósságproblémák rendezése után a vezető befektető 3 milliárd jüanja áprilisban érkezett volna meg, elsősorban a gyártás újraindítása és a jövőbeli fejlesztések finanszírozása céljából. Azonban a Neta Auto belső forrásai megerősítették, hogy május közepéig ez az összeg még mindig nem érkezett meg.

Kedden csődeljárás indult a Neta Auto anyavállalata, a Hozon New Energy Automobile ellen. Kínai hivatalos iratok szerint az eljárást a Shanghai Yuxing Advertising indította, és az ügyet a Zhejiang tartományi Jiaxing város Középfokú Népbírósága tárgyalja.

A kínai csődtörvény szerint az eljárás általában előzetes reorganizációs kérelemmel vagy hivatalos csődkérelemmel kezdődik. Ha a reorganizáció elindul, az adósnak vagy a kijelölt vagyonkezelőnek a bíróság határozatától számított hat hónapon belül be kell nyújtania a tervét a bíróságnak és a hitelezőknek.

Ne tovább Neta? Válaszúthoz ért a kínai elektromosautó-gyártó

Leépítésekkel próbál úrrá lenni nehézségein a kínai elektromosautó-gyártás egyik háttérbe szoruló üdvöskéje. Bár a Neta kiváló kocsikat gyárt, a kínai piacon mégis zuhannak az eladásai, ezért a régi-új menedzsment a nemzetközi terepen keresi az értékesítési lehetőségeket – jó esélyekkel.

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.