BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Xpeng: a BYD farvizén gyorsan evez felfelé a kínai elektromosautó-gyártó

Öt évvel korábbi szintre szorította le üzemi veszteségét a kínai új generációs autógyártás úttörője, miközben értékesítését megnégyszerezte. A Volkswagen kínai partnereként is ismert Xpeng még magasabbra emelte a lécet, s ezzel a részvényesek körében is tetszést aratott.

A vártnál is kedvezőbb első negyedéves számokkal örvendeztette meg befektetőit az Xpeng elektromosautó-gyártó, amelybe tavalyelőtt júliusban 5 százalék erejéig és 700 millió dollár fejében betársult a Volkswagen konszern. A két cég közösen fejleszt a kínai piac igényeire szabott platformokat. 

Xpeng X9
A felső kategóriás Xpeng X9 elektromos kisbusz induló ára 49 ezer dollár lesz / Fotó: AFP

Az Xpeng, a kínai új generációs autóipar megbecsült szereplője szerdán optimista jövőképet vázolt fel, s esetében már az is nagy előrelépésnek számít, hogy a negyedévben

  • jelentősen növelte jármű-értékesítését,
  • javította bruttó haszonkulcsát
  • és kisebb veszteséget termelt.

A cég az alsóbb kategóriájú, olcsóbb villanyautók piacán nagyobb részesedést szerezni, s ez sikerül is neki. Az Xpenget nem ütötte ki a Tesla által tavaly év elején meghirdetett árcsökkentési verseny, sőt növelni tudta az eladásait. 

Az Xpeng a BYD-nak is konkurenciát jelent

A márciussal zárult negyedévben 94 008 darab autót adott át megrendelőinek, ez 331 százalékos bővülés a tavalyi első negyedévhez képest, és történelmi rekord is egyben. A lendületet még fokozzák is: a folyó negyedévben 102-108 ezer autó eladását tervezik, ami mintegy két és félszeres plusz lenne a bázishoz viszonyítva.

A második negyedévre 17,5 és 18,7 milliárd jüan (2,42–2,59 milliárd dollár) közötti bevételi tervvel indultak neki, az első három hónapot 2,18 milliárd dolláros forgalommal zárták, ez 1 százalékkal haladta meg a Reuters elemzői konszenzusát. A bruttó árrésük az első negyedévben 15,6 százalékos volt, szemben az egy évvel korábbi 12,9 százalékkal. 

Az Xpeng negyedéves járműeladásai
 

A 190 millió dolláros üzemi veszteségük is biztató, hiszen ez feleakkora, mint az egy évvel korábbi, és szintén történelmi rekord. Ilyen alacsony veszteséget legutóbb 2020 második negyedévében mutattak ki. Új modellek is felkerültek a kínálatba, a Mona M03 középkategóriás szedán például a BYD Seagull és Dolphin modelljeivel, valamint a Tesla Model 3-mal versenyez. 

Az Xpeng a múlt hónapban mutatta be a felső kategóriás X9 kisbuszát, amelynek induló ára 49 ezer dollár lesz, és fejlett automatizált vezetési rendszerekkel van felszerelve. A cég autóinak egy részét a fejlett önvezető rendszerekkel árulják. Az Xpeng felől érkező jó hírekre az árfolyam 13,7 százalékkal lőtt ki a New York-i tőzsdei kereskedésben.

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.