BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok
Volkswagen'  SAIC Nanjing Plant

Kínában töltődik föl a Volkswagen az Xpeng segítségével

Egyesíti elektromos töltőhálózatát és azt újabb, ultragyors technológiájú egységekkel bővíti Európa legnagyobb járműgyártója és kínai partnere. A Volkswagen az Xpeng közreműködésével szeretné megtépázott tekintélyét és vezető pozícióját visszaszerezni a kínai autópiacon.

Tovább mélyíti üzleti kapcsolatait az Xpeng Motors és a Volkswagen (VW) a kínai autópiacon. A két cég hétfőn közleményben jelentette be, hogy közösen építik ki ultragyors töltőhálózatukat a világ legnagyobb autópiacán, s erről szándéknyilatkozatot is aláírtak. 

Volkswagen China
AUTOMOBILE EXHIBITION AREA (CN)
A Volkswagen modellpalettája és a kínai vásárlók ízlése eltérő irányt vett az utóbbi években /  Fotó: Xinhua via AFP

A VW és az elektromosautó-gyártásban a legfontosabb kínai partnerének számító Xpeng együtt több mint húszezer töltőponttal rendelkezik Kína 420 városában, ezeket a két cég villanyautói mostantól kölcsönösen és korlátozások nélkül igénybe vehetik. Ennél is fontosabb, hogy a felek közös név alatt futó ultragyors hálózatot fognak fejleszteni, ennek a költségét és pontos menetrendjét egyelőre nem hozták nyilvánosságra. 

A Volkswagen–Xpeng szövetség egyre szorosabb

Ezzel még szorosabb kapocs jön létre a kínai igényekkel tökéletesen tisztában lévő Xpeng és az európai kultúrát képviselő, s épp az ehhez való ragaszkodás miatt az utóbbi években gyors lejtmenetbe kapcsoló Volkswagen között. 

Mint ismert, a németek súlyos válsággal küzdnek, gyárbezárásokat lengettek be német földön, de ezeket az erős szakszervezeti fellépés miatt végül lefújták, helyettük masszív elbocsátásokba kezdtek és különböző költségcsökkentési intézkedésekkel próbálják visszaszerezni a megkopott versenyképességüket. 

Sok idejük nincs rá, mivel kétséges, hogy az Európai Unió piacát a dömpingáras kínai elektromos autók inváziójától tavaly július óta védő büntetővámok meddig tudják visszatartani az ostromot. 

Volkswagen'  SAIC Nanjing Plant
Volkswagenek és Skodák sorakoznak a VW és a SAIC vegyes vállalatának nankingi gyárudvarán / Fotó: NurPhoto via AFP

Elvileg 2029 novemberéig élnek a 10 százalékos alapvámot megfejelő, 35,3 százalékig terjedő büntetővámok, de elvileg a korlátozások lebonthatóak, amennyiben a felek kölcsönösen meg tudnak egyezni az államilag támogatott kínai villanyautó-export ügyében.

A Volkswagen és az Xpeng közös múltja 2023 júliusától datálódik, akkor 

a német konszern mintegy 700 millió euróért 4,99 százalékos tulajdonrészt vásárolt a feltörekvő kínai társaságban, 

amellyel közösen fejlesztenek ki a helyi piacra két elektromos, középkategóriás VW-modellt, 2026-os debütálással. A cégek közös K+F bázisán egy új platformot is kifejlesztenek, amelyre komplett elektromosautó-modellcsaládot tudnak majd felépíteni. 

Tavaly február végén állapodtak meg közös alkatrészgyártás és felhasználás alapelveiben, itt is a legfontosabb cél a költségek radikális csökkentése volt.

Közös hálózat = elégedettebb autósok

Az Xpengnek decemberi adatok szerint 420 városban 1790 saját üzemeltetésű töltőállomása volt, összesen 9070 töltési ponttal. A cég nem kispályás a töltési infrastruktúrát tekintve, már 2022 augusztusában üzembe helyezték első, S4-s supercharger egységüket, amely 400 kW-tal tölt és öt perc alatt 210 kilométerre elegendő energiát táplál a villanyautóba. 

Xpeng g9
Xpeng G9-es elektromos SUV-t töltenek a cég egyik supercharger állomásán / Fotó: ANP via AFP

Tavaly júliusban Ho Hsziao-peng, az Xpeng elnök-vezérigazgatója egy technológiai eseményen bemutatta az S5-ös töltőt, amely már 800 kW-ot tud és öt perc alatt több mint 300 kilométerre elegendő áramot tuszkol az akkumulátorba.

A Volkswagen régebb óta van jelen ezen a dinamikusan bővülő piacon, az állami tulajdonú FAW-val közös vegyes vállalatuk 2019-ben alapította meg a CAMS New Energy Technology (CAMS) nevű céget a töltőállomás-hálózat kiépítéséhez. A CAMS birtokában a jelenleg 

  • 213 kínai nagyvárosban 
  • 1621 supercharger töltőállomás van, 
  • ezeknél együttesen 7670 töltőoszlop 
  • 13 121 konnektorjából lehet vételezni az áramot. 

A Volkswagen 2023 júliusban közölt fejlesztési programja szerint a CAMS ez év végére 17 ezer töltőponttal rendelkezne, kérdés, hogy az Xpenggel kötött mostani megállapodás mennyiben érinti ezt a telepítési projektet.

Ajánlott videók

Továbbiak

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.