A szabályozásból több érdekesség derül ki a taxik működtetésére vonatkozóan – írja az Origo a beszámoló alapján. Egy formálisan az állam kezében lévő, de gyakorlati szempontból lényegében privatizált szektort jelent a taxiszolgáltatás Észak-Koreában. A taxivállalatok ugyanis közvetlen kormányzati irányítás alatt állnak.
A lap azt írja, hogy ebben a modellben észak-korai sajátosságnak tekinthető az a körülmény, hogy a nők nem vállalhatnak sofőri munkákat, ellenben ha van saját tuladonú járművük, akkor a fentiek szerint regisztrálhatják taxiként, amihez maguk kereshetnek sofőröket. Utóbbiból pedig úgy tűnik, mindig akad munkára jelentkező.
Az állami taxicégek és az autótulajdonosok 30-70 százalékos arányban osztoznak a bevételen. Mindez szinte egy privatizációs mechanizmust jelent, azaz bár forgalmilag a taxiszolgáltatás állami, a gyakorlatban jelentős részben a magánszféra bevonásával ellátott tevékenység. Kiderült az is, hogy az előírások alapján a taxikat kötelező bankkártyás fizetési terminállal és okostelefonos fizetést lehetővé tevő fizetési rendszerrel is felszerelni. Készpénzt a taxisofőrök csak előzetes külön engedély alapján fogadhatnak el, ám arról nincs információ, ezt az előírást milyen arányban sikerül teljesíteni.
További részletek az Origón olvashatók.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.