Változás jöhet a globális luxuspiacon: a Louis Vuittont is tulajdonló francia LVMH cégcsoport tárgyalásokat folytat a Marc Jacobs eladásáról – írta az Origo. A lap szerint a vételár akár az egymilliárd dollárt is elérheti, és a lehetséges vevő a Neuberger Berman vagyonkezelő lehet, amely a divatmárka kisebbségi tulajdonosa is.
Az LVMH – amely többek közt a Dior, Givenchy, Tiffany & Co. és Moët & Chandon márkákat is birtokolja – még 1997-ben vásárolta be magát Marc Jacobs cégébe. Az akkor feltörekvő amerikai tervezőt Bernard Arnault, a luxuscsoport vezérigazgatója és tulajdonosa emelte globális szintre. Jacobs két évtizeden át a Louis Vuitton kreatív igazgatója is volt, és az ő vezetése alatt vált a Marc Jacobs egy modern, trendérzékeny luxusdivatmárkává.
A mostani tárgyalások még korai szakaszban járnak, így nem biztos, hogy valóban sor kerül az eladásra – figyelmeztet a forrás. Ugyanakkor az LVMH-nál az utóbbi időben többször előkerült a portfólió „karcsúsításának” gondolata, főként azoknál a márkáknál, amelyek nem tartoznak a prémiumszegmens krémjéhez.
A Marc Jacobs márkát az utóbbi években több oldalról is próbálták újrapozicionálni: erőteljesebb online jelenlét, fiatalosabb kollekciók, és a „Heaven by Marc Jacobs” almárka révén új, Z generációs célközönség megszólítása zajlott. A 2020-as évek elején több ígéretes újrakezdés és pozitív divatkritika is követte ezeket a lépéseket.
A teljes cikket ide kattintva olvashatja el.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.