A Panama-csatorna elsősorban a kereskedelmi áruszállító hajók miatt fontos átjáró az Atlanti- és a Csendes-óceán között, de az átkelőt nemcsak konténer- és ömleszettáru-szállító hajók, hanem például LNG-tankerek is igénybe veszik. Méghozzá egyre nagyobb számban, ami viszont értékes kapacitásokat jelent az áruszállítás kezelésében. Ebben hozhat alapvető változást a jövőben a gázvezeték, melynek célja, hogy Panama a Mexikói-öböl és Északkelet-Ázsia közötti energiafolyosó fontos, elsőként elkészülő eleme legyen – írja az Origo.
A tervek szerint napi 2,5 millió hordó szállítási kapacitással rendelkező infrastruktúra célja a csatornakapacitás felszabadítása további vízfelhasználás nélkül – ez a közelmúltbeli aszályos viszonyok miatt különösen fontos lenne.
A gázvezetéken az energiahordozó a tengeri átkelő igénybe vétele nélkül juthatna át a Panama-csatornán.
A projekt iránt óriási a nemzetközi érdeklődés. Közel félszáz globális energiacég képviselője vett részt a Panamavárosban megrendezett első projekttalálkozón, többet között az ExxonMobil, a Shell, az Energy Transfer és a Mitsubishi vállalatoktól, valamint olyan pénzügyi intézmények, mint a Japan Bank of International Cooperation és a Sumitomo Mitsui Banking Corporation.
A tengeri átkelőt felügyelő ACP korábbi nyilatkozatai szerint a csővezeték kifejezetten az Atlanti-óceánról a Csendes-óceánra szállítana LPG-t. Mindkét parton tengeri terminálok támogatják majd az infrastruktúrát. Az ACP szerint a fejlesztések kivitelezése során betartják a nemzetközi biztonsági, környezetvédelmi szabványokat.
A projekt része az ACP által a következő hét évre javasolt, 8,5 milliárd dolláros beruházási tervnek, amely új víztározó építését és a közlekedési infrastruktúra fejlesztését is magában foglalja.
További részletek az Origo cikkében olvashatók.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.