Kávéillat az ötkarikák alatt – a Starbucks lesz a Los Angeles-i olimpia egyik fő partnere
Újabb globális márka száll be az olimpiai lázba: a Starbucks lesz a 2028-as Los Angeles-i olimpiai és paralimpiai játékok, valamint a Team USA hivatalos kávépartnere. A megállapodás értelmében a sportolói faluban, a versenyhelyszíneken, az önkéntes központokban és a szurkolói zónákban is a Starbucks kávéit szolgálják majd fel.

A cég nemcsak kávét biztosít, hanem teljes élményt tervez: a sportolói faluban külön erre a célra épített kávéház kap helyet, ahol a baristák – a jól ismert zöld kötényes partnerek – készítik a kávékat. Hasonló szolgáltatás várja a látogatókat a versenyhelyszíneken és a közösségi terekben is, így a Starbucks a játékok szinte minden szegletében jelen lesz.
Az együttműködés túlmutat a helyszíni jelenléten:
a Starbucks partnerséget kötött az NBCUniversallal is, így a 2026-os milánói-cortinai téli olimpia, valamint a 2028-as Los Angeles-i játékok közvetítéseiben is kiemelt szerepet kap.
A megállapodás értelmében a cég exkluzív kávépartnere lesz az NBC olimpiai és paralimpiai műsorainak, és különféle tartalmi együttműködésekben is részt vesz.
Casey Wasserman, az LA28 szervezőbizottság elnöke szerint a Starbucks jelenléte jól illeszkedik a játékok szellemiségéhez, hiszen a márka az amerikai közösségekben régóta meghatározó szereplő. A cég maga is hangsúlyozta: nemcsak a kávéról van szó, hanem arról is, hogy a játékok idején találkozási pontokat teremtsenek sportolók, szurkolók és önkéntesek számára.
A 2028-as játékokon tehát nemcsak a sportteljesítmények és a stadionokban kialakuló hangulat lesz különleges, hanem az is, hogy a kávézás, mint hétköznapi szokás, új szintre emelkedik. A Starbucks jelenléte azt jelenti, hogy a világ legnagyobb sporteseményén is sokan a megszokott ízek mellett találhatnak majd egy kis otthonosságot.
A Starbucks ultimátumot adott a dolgozóinak – visszatérnek az irodába, vagy lehet menni
A Starbucks megelégelte a home office-t: bejelentették, hogy a vállalati dolgozók számára heti négynapos irodai jelenlétet tesz kötelezővé a korábbi három helyett. Azoknak, akik nem kívánnak élni ezzel az új munkarenddel, egyszeri pénzbeli juttatást ajánlanak a kilépéshez. A cég vezetése szerint a személyes jelenlét kulcsszerepet játszik a vállalat teljesítményének javításában.
A Starbucks vezérigazgatója, Brian Niccol a dolgozóknak küldött üzenetében azt írta: „Tudjuk, hogy sokat kérünk partnereinktől, miközben azon dolgozunk, hogy újra növekedési pályára állítsuk a vállalatot.” Ezzel indokolta, hogy mostantól heti négynapos irodai munkavégzést várnak el minden vállalati alkalmazottól, különös tekintettel azokra, akiknek beosztottjaik is vannak.


