BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Tíz vevőjelölt a Mébitnél

Eddig mintegy 10 nagy társaságtól kapott visszajelzést a cég értékesítésével kapcsolatos tájékoztató anyagára az ABN Amro Magyar Élet- és Nyugdíjbiztosító (Mébit). A győztest a tervek szerint márciusig választják ki.

Értesüléseink szerint eddig mintegy 10 befektető jelezte érdeklődését az ABN Amro Mébit megvásárlása iránt. A második kör iránt is érdeklődő s ezért titkossági záradékot vállaló cégek között van az Aegon-, az AIG-, az Allianz-, az Axa- és az ING-csoport (illetve hazai leányvállalataik), továbbá néhány nagy amerikai biztosítási és pénzügyi cég. Az ABN Amro Mébit privatizációs tanácsadója a PricewaterhouseCoopers.
A biztosító második információs anyaga alapján február 15-ig várják a konkrét árajánlatokat. Ezután a két-három legjobb pályázóval kezdik meg a tárgyalásokat. A remények szerint március 20-ig dől el, hogy ki lehet a nyertes.
Piaci szakértők egy része továbbra sem zárja ki, hogy a társaság 17--25 milliárd forint közötti áron keljen el, mások azonban ezt kétségbe vonják. A magasabb ár mellett érvelők szerint a biztosító úgynevezett "beágyazott értékét" kell figyelembe venni, amely a portfólió mellett például az értékesítési hálózatot, az informatikát és a menedzsmentet is magába foglalja. Márpedig a "beágyazott értéket" a -- számítások szerint -- 6,5-7,7 milliárd forintos portfólió akár ötszöröseként szokták számolni.
Ismét mások szerint nem a meglévő portfólió egésze, hanem a tavalyi új, folyamatos díjú szerződések állománydíja alapján kell kiszámítani a cég értékét. A Mébit tavaly szeptemberig 31,6 ezer szerződést gyűjtött, díjbevétele 5,94 milliárd, állománydíja 4,63 milliárd forint volt. A csak életbiztosításokkal foglalkozó társaság részesedése az élet piacán 4,64 százalékos.
Mint emlékezetes, az ABN Amro Mébit magánosítására azért kerül sor, mert a holland tulajdonos a biztosítót nem akarja bevinni a Kereskedelmi és Hitelbankkal tervezett egyesülésbe.

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.