Graboplast-siker Moszkvában
Április közepén zárta kapuit Moszkvában a Mosbuild Interier nemzetközi szakkiállítás, ahol a lakásbelsőt burkoló anyagokat előállító cégek mutatták be termékeiket. A Graboplast Rt. a napokban nyolc meghatározó orosz nagykereskedelmi partnerrel szerződik majd, melyek a 100 millió négyzetméteres orosz PVC-padlópiac 80 százalékát képviselik -- közölte tegnap a győri székhelyű társaság.
A cég vezetőinek várakozásai szerint ezzel az idén 1,5 millió négyzetméterre növelhető az Oroszországba értékesített PVC-padlók mennyisége, ami a tavalyi évhez képest 50 százalékos bővülést jelentene.
A társaságnál azt állítják, hogy a közeljövőben a közintézményi felhasználásra szánt, préselt textilből készült, úgynevezett "vlies alapú" tapéták orosz értékesítésének felfutására is lehet számítani.
Jelenleg a cégcsoport bevételeinek 27 százaléka származik belföldi értékesítésből, 42 százaléka az európai uniós nyugati, míg 31 százaléka a keleti piacokról. Ez elemzők szerint mindenképpen egészségesebb aránynak tűnik, mint az 1998-as válság előtti időszakot jellemző domináns keleti irányultság.


