BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Amerikai forgatókönyvek

Egyelőre nem kötötte meg a kötelező átvételi limiteket tartalmazó kizárólagos amerikai forgalmazási szerződést korábbi partnereivel a Humet Rt. Amennyiben erre a két hét múlva megrendezésre kerülő Las Vegas-i kiállítás előtt nem kerül sor, a Humet maga szervezi meg az USA-értékesítést. Az ehhez szükséges tőke és gyártásfejlesztés megteremtéséig a hazai piacra összpontosítanának.

A kiszemelt vállalatokban lezajló vezetőségváltás miatt mindeddig nem sikerült a Humet Rt.-nek a havonta átveendő mennyiséget kikötő, kizárólagos értékesítési szerződést kötnie amerikai partnereivel -- tájékoztatott Civin János elnök-vezérigazgató. A Humet vezetője szerint a két hét múlva Las Vegasban megrendezendő MarketPlace gyógyszeripari kiállítás előtt egyeztet a Life Plus és a Country Life céggel. Amennyiben ekkor sem sikerül megállapodásra jutni, a Humet a kiállításon újabb -- az amerikai értékesítést felvállaló -- partnerek után néz. A fenti két cég számára eddig 1,8 millió kapszula hatóanyagát biztosító 200 kilogrammnyi Humet-port szállítottak ki.
Civin János úgy véli, nem lehet gond az új forgalmazók megtalálása, hiszen a kiállításon a Humet jelenik meg egyedül új hatóanyaggal, amelyet ráadásul rögtön 11-féle kiszerelésben (szirup, kapszula, pezsgőtabletta és kenőcs) kínálnak majd.
A kizárólagos szerződés elmaradása esetén a Humet hozzálát ahhoz, hogy maga oldja meg az amerikai piac ellátását, amihez -- az ottani logisztika megszervezése mellett -- gyártásfejlesztésre is szükség lesz. Az előzetes felmérések szerint a cégnél továbbra is a hatóanyaggyártás zajlik majd -- a gyártósorok kapacitása a jelenlegi 50-60 ezer havi adagról július végére 140 ezerre nő, míg 2004 elejére ötmillió adagos havi gyártást terveznek.
A cég a kiszerelést és a csomagolást minden bizonnyal kiszervezi majd. E megoldás tőkeszükségletét a cégvezető szerint reálisan csak egy több milliós alaptőke-emelés tudja biztosítani. Mivel ennek előkészítése hosszú hónapokba telhet, a vállalkozás az értékesítési tervek fenntartása érdekében -- mintegy B tervként -- jelentős hazai forgalomfelfuttatást tervez a május közepéig összesen 73,2 ezer adag terméket értékesítő társaság. Ehhez 300 millió forintos reklámkampányt indítanának az akkor már -- remélhetően -- világbajnoki címét megvédő Kovács Istvánt állítva a kampány középpontjába. Civin János szerint a júliusban induló hadjárat révén egy év alatt 6,5 százalékra növelhetnék piaci részarányukat.

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.