A közeljövőben mindenképp módosítani kell a tőkepiaci törvény rendszeres tájékoztatásra vonatkozó előírásait - közölte lapunkkal Tóth Nándor, a Pénzügyi Szervezetek Állami Felügyeletének (PSZÁF) főosztályvezetője. A január elsején hatályba lépett változtatás értelmében ugyanis a kibocsátóknak valamennyi forgalomba hozatali helyen hozzáférhetővé kellene tenniük rendszeres tájékoztatásaikat. Mivel több cég már egy évtizede túlesett papírjainak kibocsátásán, értelmetlennek tűnik, hogy a gyorsjelentéseket és az auditált éves adatokat valamenynyi korábbi értékesítési helyen hozzáférhetővé tegyék.
Sokak bírálták a legutóbbi gyorsjelentésszezonban a kibocsátói közzétételeket, ám Tóth Nándor szerint a cégek döntő része megfelelt az új szabályoknak. Ezek szerint ugyanis a társaságoknak az eddig megszokott közzétételi helyeken - egy napilapban, illetve a Magyar Tőkepiacban - az adatok helyett csak arról kell tájékoztatniuk, hogy hol hozzáférhető az adatsor. Ez azt jelenti, hogy a gyorsjelentésekre is az auditált éves beszámoló nyilvánosságra hozatalára vonatkozó szabályok érvényesek. Új elem ugyanakkor, hogy a kibocsátónak az általa megjelölt helyen akár elvitelre is a befektető rendelkezésére kell bocsátania az adatokat.
Az éves jelentések kapcsán eddig nem okozott problémát, hogy csak a társaságok székhelyén volt utolérhető a teljes jelentés. Ám a piaci szereplők szerint az már aggályosabb, hogy a gyorsjelentések hozzáférhetősége így nehezebbé vált. Sokan felvetik, hogy a PSZÁF - amely nem engedélyezte a BÉT internetes rendszerének hivatalos helyként történő elismertetését - miért nem jelöli meg saját honlapját olyan helyként, ahol a kibocsátók a felügyeletnek egyébként is megküldendő tájékoztatásaikat közzétehetnék. Az ezen megoldás mellett kardoskodók arra emlékeztetnek, hogy a költségek csökkentése miatt az utóbbi időben már a PSZÁF is csak a határozatait jelenteti meg a Magyar Tőkepiacban, azok indoklását csak felügyeleti honlapról lehet lehívni.
Munkatársunktól
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.