BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

A NABI a magyar listavezető

A magyar cégek közül a NABI végzett a legjobb helyen a Euromoney vállalatirányítási rangsorában. A feltörekvő országok cégeit tartalmazó felmérésben azonban csak hat magyar társaság szerepel, az élen az indiai cégek állnak.

A nyugati vállalati botrányok következtében jó néhány befektető döntött úgy, hogy inkább a feltörekvő piacokon fekteti be tőkéjét, ahol a vállalatirányítás terén jelentős előrelépés történt az elmúlt években. A tőzsdeindexek egyértelműen azt mutatják - míg a fejlett piacokon zuhannak az árfolyamok, addig az MSCI Emerging Markets Free index 18,5 százalékkal erősödött az idei első fél évben -, hogy a befektetők egyre komolyabban veszik a feltörekvő piacokat. A Euromoney legfrissebb felmérésében azt vizsgálta, hogy hogyan változott a vállalatirányítási modell és morál ezekben az országokban. Az eredmények alapján vitathatatlan, hogy sokat javítottak a feltörekvő országok vállalatai ezen a téren, bár a Euromoney szerint ez leginkább a túlélési ösztönükből fakadt, és nem etikai megfontolások vezérelték őket.

Az összesített rangsorban, amely a tulajdonosi szerkezetet, a pénzügyi tevékenység átláthatóságát, a menedzserek érdekeltségének mértékét és az igazgatóságok összetételét, valamint döntéshozatali eljárásait is figyelembe vette, az indiai Infosys végzett az élen. A legjobb magyar vállalatnak a NABI bizonyult, amely összesítésben a 37. helyet mondhatja magáénak. A Richter a 71., a Pannonplast a 78. hellyel büszkélkedhet.

Az első tízben feltűnően sok az indiai cég, és talán némi meglepetésre ad okot az is, hogy az inkább intranszparenciájáról ismert Gazprom a hetedik helyre futott be. A rangsor értékelésénél azonban azt is figyelembe kell venni, hogy a Euromoney csak a válaszadó cégeket tüntette föl felmérésében, akik nem küldték vissza a kiküldött kérdőívet, azok nem kerültek rangsorba sem.

Munkatársunktól

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.