Karórák, bőr pénztárcák
A magyar banki és biztosítói piacot jellemző egyre erőteljesebb versenyt jól mutatja, hogy az elmúlt hetekben tömegével rukkoltak elő a pénzintézetek olyan akciókkal, melyek a piaci részesedés növelésére, de legalábbis megtartására irányulnak. A kedvezményes lehetőségek többségének középpontjában többnyire a kártyapiaci előretörés áll.
A Budapest Bank lakossági ügyfeleit igyekszik bevonni a kis- és középvállalati ügyfelek toborzásába. Minden lakos, akinek sikerül rábírnia az ismeretségi körébe tartozó kisvállalkozót arra, hogy a Budapest Banknál nyisson számlát, egy dekoratív órát kap a pénzintézettől ajándékba. Az ügyfél által ajánlott kisvállalkozás sem jár roszszul, hiszen a bank számára három hónapra elengedi a számlafenntartási díjat. A pénzintézet az újonnan megszerzett kisvállalkozói ügyfeleknek tippjátékot is hirdet, amelynek díjait
a Neckermann Utazási Iroda biztosítja.
A Raiffeisen Bank is hasonló programot indított a napokban. A budapesti és az érdi fiókokra érvényes ajánlat szerint többféle nyereményre tarthatnak igényt azok az ügyfelek, akik olyan új ügyfelet hoznak a pénzintézetnek, aki a Raiffeisen Oxigén hitelkártya, személyi kölcsön, lakáshitel, illetve 500 ezer forintot meghaladó, legalább három hónapos betéttermék közül választ. A nyeremények skálája a Marks & Spencer-ajándékutalványtól mobiltelefonos Pannon Praktikum kártyán keresztül egy vacsorameghívásig terjed. Hogy mindeközben a "közvetített" ügyfél se járjon rosszul, a bank bőr pénztárcával kedveskedik neki.
A hónap elején közös reklámkampány indításáról állapodott meg a három MasterCard hitelkártyát kibocsátó pénzintézet. A CIB, a Citibank és a Raiffeisen Bank által szponzorált reklámkampányhoz a Danubius Rádión és a Rádió 1-en nyereményjáték is kapcsolódik.
A Kereskedelmi és Hitelbank dombornyomott bankkártyáihoz újabb többletszolgáltatásként autóassistance szolgáltatást kínál. A pénzintézet megállapodott az Auto Home céggel arról, hogy a bank ügyfelei számára telefonos segélyszolgálatot biztosít. A szolgáltatás igénybevételéhez nem kell semmi, az ügyfelek a bankfiókokban a szolgáltatás telefonszámát tartalmazó matricát egyszerűen ingyen felvehetik.
Az Erste Bank Rt. e hónap elején két új fiókot nyitott meg Budapesten, mostantól kezdve Óbudán, a Flórián tér 3., illetve a II. kerület Bég u. 3. szám alatt is várják az ügyfeleket.
Nyári hír, de nem árt ismét beszámolni arról, hogy a Magyar Külkereskedelmi Bank immár klasszikus hitelkártyaként funkcionáló plasztikot dobott a piacra, amely a Visa logójával kerül forgalmazásra. A pénzintézet szeptember elején Óbudán, az Eurocenter Bevásárlóközpontban nyitott új fiókot, ahova a korábbról már ismert kedvezményekkel (többek között év végéig díjmentes számlavezetés, ingyenessé tett állandó átutalás, illetve hitelfelvétel esetén a szerződéskötési/folyósítási díj felének elengedése) várják ügyfeleiket.
A Konzumbank technikai fejlesztést hajtott végre: a Bank Vonal (Business Terminal) házi-bankrendszert megújítva ügyfeleinek a más pénzintézeteknél már bevált Electra Electronic Banking rendszert ajánlja.
A Postabanknál október 31-ig a pénzintézet ügyfelei az első éves díj elengedésével igényelhetnek bankkártyát, s azok, akik az akció időtartama alatt SMS-üzenetküldési szerződést is kötnek, ezt a szolgáltatást is hat hónapon keresztül ingyenesen vehetik igénybe.
Az OTP Bank új terméke a Meglepetés Kártya. A többféle, különleges alkalmakhoz kapcsolódó ábrázolással ellátott kártyákat az ajándékozó tetszés szerinti összeggel töltheti fel. A Maestro logójával ellátott kártyák a hagyományos bankkártyákéhoz hasonló összes szolgáltatás nyújtására képesek.
Az Inter-Európa Bank a napokban kötött szerződést az Axa Biztosító Rt.-vel a két cég stratégiai együttműködéséről. Ennek első elemeként a pénzintézet által kínált lakáshitelekhez az ügyfél a bank fiókjaiban egyben az Axa lakásbiztosítását is megkötheti.


