BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Nő a távbankolás szerepe

Az internet- és mobilalapú pénzügyi szolgáltatások szerepének növekedése tovább tart, mind a lakosság, mind a vállalatok körében egyre népszerűbbek ezek - derül ki a GKI és a Westel felméréséből. A mobilbank a lakosság körében elterjedtebb ma már Magyarországon, mint az internetbank. Ez azzal magyarázható, hogy a mobiltelefonok szélesebb körben terjedtek el, míg a háztartások számítógép-ellátottsága még mindig alacsony. A harmadik negyedév végén a mobilról bankoló ügyfelek száma elérte a 215 ezret - ez 72 százalékos növekedés az előző év azonos időszakáéhoz képest -, míg az internetet 208 ezer ügyfél használja e célra, ami 69 százalékos bővülést jelent.

A vállalati ügyfelek körében meghatározóbb szerepe van az internetalapú szolgáltatásoknak, éves szinten 124 százalékos növekedést követően 30 ezer ügyfelet tudhat magáénak, szemben a mobilbankolás 38 százalékos bővülésével. A vállalatok közül mintegy 26 ezer ügyfél használ mobilbankot.

A bankok mindkét szolgáltatás esetében további gyors ügyfélszámbővülésre számítanak. Ezt támasztja alá, hogy további négy-öt bank tervezi internetes folyószámla, illetve értékpapír-kereskedési szolgáltatás bevezetését, míg kettő-négy esetében került előtérbe az SMS-, illetve WAP-alapú mobilbanki szolgáltatás indítása.

A biztosítók közül egyelőre csak öt intézmény kínál internetes szolgáltatást, alapvetően az utas-, lakás-, élet- és kötelező felelősségbiztosítások értékesítése zajlik a világhálón keresztül. Előrejelzések szerint ezen eladások további felfutása várható a jövőben. (FR)

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.