Új kgfb-díjak: a többség hűséges
Bár a jövő évi kötelező gépjármű-felelősségbiztosítási (kgfb-) díjak napvilágra kerülését követően több biztosítási bróker is úgy nyilatkozott, hogy az ügyfelek 3-5 százalékát elmozdulásra ösztökélhetik a megemelt összegek, az eddigi tapasztalatok szerint a hűtlenné váló gépkocsi-tulajdonosok aránya nem éri el ezt az arányt.
A piacvezető Allianz-Hungária még nem összesítette a felmondónyilatkozatokat, hiszen a postán feladott levelek is a napokban érkeznek be. Az eddigi adatok alapján azonban az idén jóval kevesebben távoznak, mint tavaly, amikor is az ügyfelek egy százaléka pártolt át más biztosítóhoz - mondta kérdésünkre Kele József osztályvezető. Nemcsak anyagi szempontok játszanak szerepet a választásnál, hanem a szolgáltatások is. Az Allianz kiegészítő baleset-, jogvédelem-, életbiztosítást kínál, s hasonló kedvezményes díjú termékek ösztönöznek maradásra ügyfeleket más biztosítóknál is.
A Generali-Providenciánál 2-3 hétig tart az adatok összesítése, ám jelentős átrendeződésre nem számítanak. Mint Jákfalvi Zoltán osztályvezető rámutatott: az ügyfelek 2-3 százaléka vándorolhat el, ami kismértékben meghaladná az előző évek tendenciáit. A kötelező felelősségbiztosítás mellé a Generali is számos kiegészítő szolgáltatást kínál. Az OTP-Garancia Biztosítónál sem készült el az összegzés a távozók számát illetően, a profitcentrumok a hét második felében küldik be összesítésüket - tudtuk meg Flamich Gábor osztályvezetőtől. Mivel a fővárosban csekély az állományuk, s a díjemelés elsősorban a budapesti autósokat érinti, ezért minimális számú elvándorlóval számolnak. Az Axa Biztosítónál sem tudták, hány ügyfelük pártolt át más biztosítóhoz, ám mint Csermely Tibor termékmenedzser rámutatott: tapasztalaik szerint a távozók többsége nem a szabályos felmondást választja, hanem egyszerűen nem fizeti be a jövő évi díját.
A nem fizető ügyfelek azonban így elvesztik eddigi bónusz-ból származó kedvezményüket, s az új helyen csak A0-s kategóriában kezdhetnek.
A biztosítótársaságok többsége igyekezett a 2003. évi inflációs várakozás közelében maradni - ez a biztosítók átlagát nézve 6,17 százalékra sikeredett -, míg a Zürich, az Európa Biztosító és a Közlekedési Biztosító Egyesület is 10 százalék feletti átlagos emelést foganatosított. Kérdés, hogy a kötelező gépjármű-felelősségbiztosítás díjainak felszabadítása hogyan érinti a társaságok eredményeit. A biztosítótársaságok már régóta panaszkodtak az üzlet veszteséges voltára, hiszen míg a teljes biztosítási
piacon 44, addig itt átlagosan 74 százalékos a kárhányad. A piaci szakértők szerint hosszabb távon az ágazat vesztesége eltűnik, s legalább nullszaldót érnek el. (FB)


