A fő üzletágnak számító ArchiCAD építészeti szoftverértékesítés kismértékű növekedést volt képes elérni az időszak alatt. Ez alapvetően a közel tíz százalékban bővülő európai eladások és a korábban lendületesen növekvő amerikai piac 32 százalékos viszszaesésének szaldójaként adódott. Amerikában a gazdasági környezet bizonytalanságai miatt elhalasztódó vásárlások, Németországban az elhúzódó recesszió, Franciaországban az ArchiCAD 8 piaci bevezetésének eltolódása, Japánban a lokalizált verzió késlekedése okozott nehézségeket. A más európai piacokon, valamint Ausztráliában és Új-Zélandon tapasztalt növekedés azonban képes volt mindezt ellensúlyozni.
A létesítménygazdálkodási üzletág korábbi növekedése viszont megtorpant, a kedvezőtlen amerikai adatokat kiegyenlítette a magyar és német piac bővülése. A GDL-üzletág, illetve az egyedi fejlesztések árbevétele pedig 29,4 százalékkal esett vissza. Az iroda-bérbeadás a tavalyit meghaladó, 364 ezer eurót hozott.
Az összességében 3,5 százalékkal mérséklődő bevétel mellett a cégvezetés a költséggazdálkodás racionalizálását tartotta szem előtt: az üzleti folyamatokat felülvizsgálták, a logisztikai folyamatokat újraszervezték, a létszámot még tavaly novemberben jelentősen csökkentették. Az üzemi költségeket 8,1 százalékkal mérsékelték. Ez a k+f 14, az értékesítés és marketing 9,7, az általános és adminisztratív költségekben 4 százalékos csökkenést jelent.
Mindezek folyományaként az üzemi eredmény több mint megháromszorozódott, elérve a 714 ezer eurót. A fedezeti hányad 11,1 százalékra emelkedett. Az első negyedévben az EBITDA 80 százalékkal, 1,2 millió euróra nőtt.
A jövedelemadóra képzett céltartalék tíz százalékkal növekedett az időszak alatt, mivel megszűnt a Graphisoft által korábban élvezett 60 százalékos adókedvezmény. Az árfolyamok változása 2003 első negyedében összességében 25 ezer eurós veszteséget okozott a társaságnak.
A hatékonyság a kinnlevőségek kezelése tekintetében is javult: az átlagos mérték 80 értékesítési napra csökkent, az állomány pedig 1,1 millió eurót meghaladóan mérséklődött. Ezzel együtt a vállalat likvid eszközei (készpénz és piacképes értékpapírok) 710 ezer euróval gyarapodtak.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.