BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Olcsók az elektronikus csomagok

A banki ügyfeleknek egyre jobban megéri elektronikus szolgáltatásokat igényelniük: a kényelmi szempontok mellett ugyanis azok árelőnye is egyre szembeszökőbb a hagyományos számlavezetéshez képest. Az internetbanki szolgáltatásokat használó ügyfelek száma folyamatosan nő, így tovább éleződhet a szereplők közötti verseny.

Egyre csábítóbbá válnak a hitelintézetek által kínált elektronikus szolgáltatások, a díjtételek folyamatos csökkenésével párhuzamosan ugyanis egyre nyilvánvalóbbá válik árelőnyük a hagyományos folyószámlákhoz képest. A csomagoknak - egyebek mellett - részét képezi egy főkártya, havi két-három ingyenes készpénz-felvét, illetve csökkentett tarifájú átutalási és SMS-díj. A bankok az árak csökkentésén túl egyre bővítik a szolgáltatások körét, amely további érvet jelent az eddig még passzív ügyfeleknek.

A hitelintézetek az utóbbi hetekben igen aktívak az elektronikus szolgáltatások területén. Az Erste például most hirdeti lakossági elektronikus számlacsomagját, amelyhez 99 forintos havi zárlati díj társul: ez magában foglalja a TeleBank, a NetBank, a főkártya, illetve az ahhoz tartozó SMS Kártyaőr szolgáltatást.

Az OTP Bank a múlt hónapban tájékoztatta érintett ügyfeleit arról, hogy átalakítják az OTPdirekt nyilvántartási rendszerét, és ezzel párhuzamosan a díjstruktúrát is egységesítik. (Az OTPdirekt elektronikus szolgáltatásokat tartalmaz, de nem azonos a bank elektronikus számlacsomagjával.) Ennek következtében az ügyfélnek - augusztus 1-jétől - mindössze egy összesített, 90 forintot jelentő OTPdirekt havidíjat, az SMS-ek után pedig egy összesített, 150 forintos OTPdirekt üzenetdíjat kell fizetnie, így 240 forintért a teljes kínálat rendelkezésére áll. A legnagyobb magyarországi hitelintézet az átalakítással párhuzamosan bevezetett néhány újdonságot is: a számlakörbe bevont számláknál például - az értékpapírszámla kivételével - lehetőség nyílik a havi számlakivonatok visszamenőleges lekérdezésére és másolat nyomtatására. Továbbá a kártya- illetve számlaforgalomról küldött SMS-ek már nemcsak a tranzakció adatait, hanem az azt követő aktuális, számlaegyenleget is tartalmazzák.

Az elektronikus szolgáltatások terén tovább erősödhet a verseny a bankok között, hiszen az ügyfelek száma folyamatosan nő. A GKI Gazdaságkutató Rt. és a T-Mobile Távközlési Rt. - a Sun Microsystems Kft.-vel együttműködve készült - felmérése szerint 2004 első negyedévének végén az internetes folyószámla-szolgáltatásokkal nyújtó hitelintézetek hozzávetőlegesen 364 ezer internetbanki szolgáltatásokra szerződött lakossági ügyféllel rendelkeztek, amely több mint harmadával meghaladta az egy évvel korábbit. A hitelintézetek várakozásai - és a GKI becslése - szerint év végére több mint 450 ezer ügyfélnek lesz majd internetes banki szolgáltatások igénybevételére vonatkozó szerződése.

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.