Küzdelmes évet zárt az Allianz Hungária, s ez különösen a tevékenységét meghatározó nem élet ágban ütközött ki: a 2003-as, 138,5 milliárd forintos díjbevételt tavaly 134 milliárd követte, amelyet Patai Mihály elnök-vezérigazgató négy fő okkal magyarázott. Az első az agrárbiztosítási piac összeomlása az állami támogatás megszüntetését követően, mely a szegmensben piacvezetőnek számító Allianzot több milliárd forinttal rövidítette meg. Hasonló nagyságrendű kiesést okozott a fronting üzletben bekövetkezett törés. A tavalyi uniós csatlakozást követően ugyanis azok a külföldi biztosítók, amelyek helyi partnereik magyarországi leányvállalatait az Allianzon keresztül biztosították, egyre inkább a direktbiztosításokat alkalmazzák. Faragott a bevételen az ipari biztosítások díjainak visszarendeződése is, ami a viszontbiztosítási tarifákban érzékelhető korrekció következménye.
Negyedik tételként Patai a gépjármű-biztosítások piacán tapasztalható árháborút említette. Ennek hatására hiába szerezte vissza a társaság már a tavalyi kötelező gépjármű-felelősségbiztosítási (kgfb) kampány előtt az egy évvel korábban elvesztett ügyfelei jelentős részét, hiába növelte casco-állományát is fél év alatt 30 ezerrel, mindez a díjbevételben a vártnál kisebb hatással járt. Ezzel együtt 2004-et az autós biztosítások szempontjából sikerévként könyvelte el az Allianz: soha ekkora szerződésállománya nem volt, s 1991 óta először fordult elő, hogy az év végi kampányt pozitív szaldóval zárta. Ebben az elnök-vezérigazgató szerint meghatározó volt a megbízható, megfizethető áron hozzáférhető szolgáltatásokra fókuszáló autósbiztosítási stratégia.
Nem véletlen, hogy az Allianz az idén 1,5 milliárd forintot szán a több mint 900 tagot számláló szervizhálózata fejlesztésére. Ennek a dupláját fordítják informatikai beruházásokra - közölte az elnök-vezérigazgató, aki a társaság 2004-es nyereségét - a tulajdonosra vonatkozó szigorú tőzsdei előírások miatt - nem árulta el. Annyit azonban közölt, hogy a profit a tavalyelőtti 13 milliárdoshoz hasonló mértékű volt, s ebben komoly szerepe volt a csaknem 2,5 milliárddal, 19 milliárdra emelkedő életági bevételeknek.
A piaci átlag feletti bővülésben Patai szerint meghatározó volt a folytatólagos díjfizetésű, klasszikus termékek favorizálása az egyszeri díjasokkal szemben. Az elnök-vezérigazgató elmondta: ebben az évben 21 milliárdos élet-, illetőleg 146 milliárdos nem élet ági díjbevételt tervező Allianz az év közepén egy "szofisztikált unit linked" termékkel lép a piacra.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.