Nem tervezi oszalék kifizetését a tavalyi nyereség után a HVB csoporthoz tartozó Bank Austria Creditanstalt (BA CA) - bár az erre vonatkozó döntés csak később születik meg. A BA CA csoport továbbibővülést tervez Kelet-Közép-Európában, és középtávú célja, hogy minden olyan régiós országban, ahol képviselteti magát, piaci részesedése elérje a tíz százalékot - közölte tegnapi sajtótájékoztatóján Regina Prehofer, a társaság régiós érdekeltségekért felelős igazgatósági tagja. A csoport ügyfeleinek számát a jelenlegi 4,5 millióról 2006-ig ötmillióra kívánják növelni, és javítanának a profitabilitáson is: a tervek 25 százalékos - adózás előtti - tőkearányos megtérülésről szólnak, szemben a tavaly elért 21-22-vel.
A régiós bankok közül a HVB Hungary kiemelkedő mértékben, 74 százalékkal tudta növelni adózás előtti nyereségét, amelynél csak az igen gyorsan növekvő piacon működő román leány eredménye emelkedett dinamikusabban. (A kelet-közép-európai leánybankok összesen 486,3 millió eurós adó előtti nyereséget produkáltak 2004-ben, amely több mint másfélszerese az egy évvel korábbi 320,8 milliónak.)
Magyarországon 2007-re száz egységből álló hálózat kialakítása a terv, amelynek részeként már az idén húsz új fiók megnyílhat. Lengyelországban szintén komoly mértékben - 56 egységgel - bővül az idei évben a hálózat, és Bulgáriában megtörténik a Hebros Bank, Szerbiában pedig az Eksimbanka integrációja.
Matthias Kunsch, a HVB Bank Hungary Rt. vezérigazgatója a piaci részesedésekkel kapcsolatban elhangzottak nyomán kifejtette: a HVB részesedése vállalati oldalon már most megfelel a tízszázalékos elvárásnak, a lakossági területen pedig segítheti az expanziót a gyors hálózatfejlesztés. Az új
fiókok piaci részesedésre gyakorolt hatása ugyanakkor nem jelentkezik azonnal, kalkulálni kell némi átfutási idővel - tette hozzá. A HVB Bank részesedése a lakossági hiteleknél kétszázalékos, a betéteknél pedig három és fél százalék feletti.
Arra a kérdésre, hogy a BA CA mennyiben tekinti az OTP Bankot versenytársának a régióban, Regina Prehofer kifejtette: az OTP valóban gyorsan terjeszkedik a térségben, ám elsősorban a délkelet-európai országokra koncentrál. Matthias Kunsch ennek okát abban látja, hogy a legnagyobb magyarországi bank lényegesen később kezdett akvizíciós lépéseket tenni, és a délkelet-európai országokban még jóval könnyebb potenciális terjeszkedési célpontokat találnia, mint például Lengyel- vagy Csehországban.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.