BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

"Ilyen értelemben szerintem nincs olcsó meg drága"

Januárban új konstrukciókkal lép a nyilvánosság elé a Volksbank, amelynek lényege, hogy a pénzügyi szolgáltatásokat (hitel, lízing, biztosítás) egy helyre integrálják, a bankfiókokba - mondta el a Világgazdaságnak Balázs László elnök-vezérigazgató.

A Volksbankra hogyan hat az elmúlt napok pénzpiaci bizonytalansága?

Az euró bevezetése körüli polémiát nem reagálta le érzékenyen a piac, a devizahitelek árfolyamkockázatára a kamatkülönbség miatt a néhány forintos változás nem jelent veszélyt. Úgy gondolom, hogy az árfolyam nem sok vizet zavar a hitelfronton addig, amíg a jelenlegi euró/forint kamatkülönbség mellett a hazai fizetőeszköz nem gyengül többet, mint 6-8 forint, vagyis 260 forintnál jobban. A bank stratégiáját - és ezzel nem vagyunk egyedül a piacon - inkább a gazdasági növekedés csökkenése érintené kedvezőtlenül.

A Volksbank rendkívül agresszív stratégiát valósít meg, a közelmúltban vásároltak meg 11 fiókot az ÁÉB-től.

Komoly és nagy lépés ez, hiszen fiókszámban harmadával növeljük a jelenleg 32 tagú hálózatunkat. Hároméves stratégiánkban 50 fiókos hálózat szerepel, amely lefedi a főbb gazdasági csomópontokat. Ezt organikus növekedéssel, vagy akvizícióval lehet megvalósítani. Mi mind a kettőt csináljuk, hiszen az idén is nyitottunk fiókokat, de a most megvett 11 jó lehetőség volt arra, hogy a növekedést felgyorsítsuk. Ha ez az átvétel lezajlik, akkor a fiókok számát tekintve a magyar bankok rangsorában az előkelő 9. helyre kerülünk.

Mennyibe került az ÁÉB-es szerzemény?

Amíg az egész ügylet le nem záródik, addig nem hozunk nyilvánosságra számokat, s ehhez tartjuk is magunkat. Annyit mondhatok, hogy a PSZÁF-engedély megléte esetén a fiókok integrációja az év végéig megtörténik.

Nehezen tudnék mondani még egy olyan szektort, ahol annyira erős a verseny, mint a bankszektorban. Hol lát fejlődési pontokat?

A mi stratégiánk központi eleme a specializáció egy jól körülhatárolt ügyfélcsoport irányában. Ez elsősorban a kis- és közepes vállalkozások és az ehhez jól kapcsolható retail üzletág, a privát ügyfelek. Úgy is mondhatnám, hogy középréteget megcélzó, ügyfélre specializált bankolás. Ebben a szegmensben úgy érzem, hogy a specializáción van a hangsúly, azon, hogyan tudjuk "hangszerelni" a banküzemet. A Volksbank 12 éve ezzel a stratégiával jelent meg a piacon és ez nem változott.

Milyen típusú termékek irányában lát kitörési pontokat?

A kkv-szektor esetében talán abban, hogyan kreatív megoldásokkal egy olyan finanszírozási csomagot tudunk összeállítani, amely megfelel a vállalkozói igényeknek. Az általunk megcélzott szektor jellemzője a növekedési nyomáson alapuló beruházási kényszer, amelyet kevés önerő mellett kell megvalósítani.

De a személyre szabott szolgáltatások drágábbak, mint a tömeghitelek.

Drágábbak. Hajlamosak vagyunk - azáltal, hogy dől a banki reklám a médiában - kicsit leértékelni a banki termékek jelentőségét. És ez hiba. Akkor, amikor a vállalkozás felvesz egy hitelt 5-15 évre, azzal az egész fejlődését meghatározza. Itt egy jó konstrukció megtalálása, a megfelelő módszerek alkalmazása, különböző pénzügyi források optimális összeterelése a teljes vállalkozás jövőjét befolyásolja. Ilyen értelemben szerintem nincs olcsó meg drága, hanem jó megoldás van, amely hozzáadott értéket teremthet a szolgáltatási oldalon.

Tipikus ügyfelük?

A statisztikák szerint háromszázezer aktív vállalkozás van. Ebből 10 ezer mondható nagyvállalatnak, a többi a 800 millió forint árbevétel alatti kisvállalkozás, és ezek döntő többsége az európai fogalmak szerint mikrovállalkozás. Ezt a kategóriát már nem érdemes tovább bontani. Inkább azt tudom mondani: a mi filozófiánkban minden ügyfél jó ügyfele a Volksbanknak, és a Volksbank jó bankja azoknak, akik a hálózatunk vonzáskörzetében találhatók.

Az a mondás járja, hogy új ügyfelet már csak új termékkel lehet csábítani a bankok között.

Vállalkozói szinten mindenképpen a hitel típusúak a kopogtatótermékek. Nekünk is van már stratégiai részesedésünk egy biztosítóban, a Victoria Volksbanken Életbiztosítóban, amely a magyar piacon is működik. A retail területen abban gondolkodunk, hogy életpályamodell alapján adjunk különféle banki, biztosítási, valamint lízingtermék kombinációt. Januárban lépünk ki az új konstrukcióinkkal, amelyek lényege, hogy a pénzügyi szolgáltatásokat (hitel, lízing, biztosítás) egy helyre integráljuk, s ez a fiók lesz.

Hogyan szeretné látni két év múlva cégét?

A magyar bankok rangsorában a tíz legnagyobb között leszünk, méghozzá erős középbankként - s itt mindkét szónak jelentősége van. A középbanki szerep rugalmasságot biztosít. A részvényeseink pedig a stabilitást és a tőkeerőt, vagyis bankunk erősségét garantálják.

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.