Budapest Bank: készül az új üzleti terminál
A Budapest Bank tovább bővíti az üzleti terminálon keresztül is elérhető szolgáltatásainak körét – közölte lapunkkal Plank Gábor vállalati üzletágvezető, vezérigazgató-helyettes. A kibővített terminál révén a bank vállalati ügyfelei teljesen elektronikus platformon kezelhetik a fix kamatozású egyedi betétügyleteiket is, illetve szintén elérhetővé vált a rulírozó forinthitelek elektronikus úton történő igénybevétele és törlesztése. Ezzel minimálisra csökkenthető annak szükségessége, hogy az ilyen típusú hitelügyletek miatt az ügyfelek személyesen keressék fel a fiókokat.
A hitelintézet 1994-ben a hazai piacon elsőként jelent meg üzleti terminál szolgáltatásával, és jelenleg 8200 szolgáltatást használó ügyfele van. A Budapest Bank üzleti terminál adatátviteli funkciójával az ügyfelek saját székhelyükről – vagy akár attól függetlenül is – elektronikus platformon kezdeményezhetik az üzleti terminál összes meglévő és újonnan elérhető szolgáltatását.
A bank októberben jelentette be az üzleti terminál egy jelentős fejlesztését: a Magyar Postával elsőként együttműködve, teljes körűen elektronizálta a közüzemi szolgáltatók és más intézmények, valamint a fogyasztók közötti postai pénzforgalmat. Ennek eredményeképpen a bank a postai ki- és befizetési utalványok elektronikus feldolgozásával egyidejűleg teljes körű elektronikus adatszolgáltatással segíti vállalati ügyfeleit.
A szeptember végéig számított egy év alatt a vállalatokhoz kihelyezett teljes hitelállomány 17 százalékkal, 226 milliárd forintra emelkedett a Budapest Banknál: ezen belül a kis- és középvállalkozói szektor állománya 20 százalékkal nőtt. A betétállomány az 50 milliárdos szint környékén stabilizálódott. (BM)
A hazai bankoknál 2005. június 30-án 604 ezer lakossági és 96 ezer vállalati ügyfélnek volt internetbanki szolgáltatások igénybevételére vonatkozó szerződése – derül ki a GKI Gazdaságkutató Rt. és a T-Mobile Távközlési Rt. a Sun Microsystems Kft.-vel együttműködve végzett felméréséből. A lakossági internetbanking ügyfelek száma az elmúlt egy évben 53, míg a vállalatiaké 58 százalékkal emelkedett.


