BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

SzerzÕdésboom az interneten

Közel háromszorosára ugrott az internetes kgfb-kötések száma a tavalyi kampányhoz képest az elÕzetes adatok alapján. Az idei november vesztese valószínÛleg az Union, nyertese a legtöbb új ügyfelet gyÛjtött MÁV Biztosítóegyesület. A kgfb-kampányok legaktívabb szereplÕi vélhetÕen nem a magánemberek, hanem a vállalati flották.

Dinamikus növekedésrÕl adnak számot az online biztosítási brókerek, eddig megkötött kötelezÕ gépjármÛfelelÕsség- (kgfb-) szerzÕdéseik alapján. A Netrisk a tavalyi kampányban kötött 23 ezer szerzÕdéshez képest már több mint negyvenezernél tart, míg legnagyobb vetélytársa, a Biztosítás.hu hasonló számot közölt a tavalyi 13 ezer szerzÕdésük után. Az interneten tarifa-összehasonlítást végzÕk a Netrisknél ezen a héten elérhették az egymillió fÕt, míg tavaly az egész idÕszak alatt összesen 700 ezren voltak.

Rácz István, a Biztosítás.hu igazgatója szerint nem valószínÛ, hogy a biztosítóváltók tavalyi 250 ezer fÕnyi csoportja ez évben a háromszorosára nÕtt volna, inkább az internetes biztosításkötés szélesebb körÛ elterjedésérÕl van szó. Az idén a január óta jogszabályilag (újra) hivatalosnak elfogadható faxon történÕ megbízáskötés, valamint az egyre szaporodó online tarifakedvezmények is arra sarkallták az ügyfeleket, hogy a világháló segítségével kössék meg kötelezÕ biztosításukat.

Információink szerint az online kötések elÕzetes adatai alapján a MÁV Biztosítóegyesülethez igazol a legtöbb (35-45 százalék) átszerzÕdni kívánó ügyfél, míg a legnagyobb arányban az Union Biztosítótól pártolnak el. Értesülésünk szerint a két jelenség összefügg. Az idén megemelt árakkal dolgozó biztosító árérzékeny ügyfelei piacán jelent meg több alacsony díjakkal operáló biztosítóegyesület is, amelyekhez összességében 50-80 százalékban térnek át a szerzÕdésváltók.

A legtöbb esetben második legjobb árat kínáló társaság internetes összehasonlításban a Magyar Posta Biztosító – tudtuk meg. Növeli szerzÕdései számát a piac legnagyobbja, az Allianz is: a legfrissebb adatok alapján eddig mintegy 30 ezer új kötés és 25 ezer felmondás született – mondta el a Világgazdaságnak Sipos József, az Allianz Hungária Biztosító kommunikációs igazgatója, aki a kampány végére az idei év eleji ügyfélszámuk megÕrzésére vagy némi növelésére számít. A tavalyi év során ötvenezer új ügyfelet szerzett társaság, 2005 elején 1,75 millió kgfb-szerzÕdése volt.

Nem árult el konkrét számot az eddigi átszerzÕdésekrÕl a Groupama Biztosító. Míg a tavalyi kampányban ettÕl a komoly áremelést végrehajtott társaságtól pártolt el a legtöbb ügyfél, most bizonyos ügyfélszegmensekben ismét alacsony árakat ajánlott portfóliója stabilizálása miatt. A Generalinál a feldolgozott részadatok alapján 14 ezer új szerzÕdést kötöttek, ugyanakkor tavalyhoz képest jelentÕs mértékben, 10-11 ezer darabra esett vissza a felmondások száma.

A MÁV Biztosítóegyesület és a Magyar Posta Biztosító ajánlja leggyakrabban a legalacsonyabb díjat – állítja Mestyán András, a CLB Biztosítási Alkusz értékesítési igazgatója. A CLB tapasztalatai szerint alacsony díjaik miatt sokszor választják ügyfeleik a Köbe, TIR, OTP-Garancia, Generali és az Allianz ajánlatait. A legtöbb felmondás náluk is az Union Biztosító ügyfeleitÕl érkezett. Érdekesség, hogy az idén a Generali egyes kármentes ügyfelei jobban járnak, ha már meglévÕ szerzÕdésüket felbontják és újrakötik.

Az alkuszok Mestyán szerint a kgfb-szerzÕdések tetemes részét kötik meg év közben, és így van ez a kampányok ideje alatt is. A CLB által a kampány alatt kötött szerzÕdések több mint fele flottaszerzÕdés. Ilyenkor szinte az öszszes vállalati flottabiztosítási szerzÕdést újraértékeltetik a vállalatok.

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.