BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Egyre fontosabb a vásárlóknak a bankkártyás fizetés lehetősége

Előtérbe került a bankkártyás fizetés lehetősége az élelmiszert vásárlók üzletválasztásában - állapította meg a GfK Hungária piackutató legutóbbi felmérése alapján.

Ugyanakkor még mindig az áru minősége, ára és a választék a meghatározó szempont, amikor a vásárlók arról döntenek, hogy milyen üzlettípusban intézzék élelmiszer-beszerzéseiket - áll a kutatásról készült összefoglalóban, amelyet csütörtökön juttattak el az MTI-hez.

A kiskereskedelemi láncok fejlődésével párhuzamosan a fogyasztók elvárásai is folyamatosan nőnek. Összességében elmondható, hogy a hiper- és szupermarketektől a vásárlók általában többet várnak, míg a diszkontokkal és a kis önkiszolgáló boltokkal kapcsolatban sokkal elnézőbbek - állapítja meg a GfK.

A bankkártyás fizetés lehetőségének szerepe az üzletválasztásban a kutatók szerint a 40 évnél fiatalabb korosztály fizetési szokásainak megváltozásával magyarázható. A kutatás rámutatott arra is, hogy a hipermarketek esetében átlagosnál magasabbak az elvárások a nyitvatartási időt, az adott üzlet és környezetének tisztaságát, az üzlet által nyújtott extra szolgáltatásokat illetően, továbbá az üzlet elrendezése, a márkás termékek jelenléte, a nagy parkoló, a jó tömegközlekedés, a jól látható árkiírás és az akciók iránt. Ezzel szemben a vásárlók kevésbé igénylik ezekben a nagy alapterületű üzletekben az udvarias kiszolgálást, a hazai termékek elérhetőségét, továbbá nem várják el azt sem, hogy az áruház lakó-, vagy munkahelyük közelében legyen megtalálható.

A szupermarketek egyéb üzlettípusokkal való összevetésében kiderült, hogy az udvarias és gyors kiszolgálás, az üzlet közelsége, kinézete, a hazai termékek elérhetősége is fontos szempontok. Továbbá ez az a bolttípus, amely esetében a megszokás és az üzlet ismertsége, márkaneve a legnagyobb szerepet játssza. A megkérdezés közel 4 millió magyarországi háztartást reprezentáló 1000 fős mintán történt - a válaszadók körét olyan 15 évnél idősebb személyek alkották, akik a bevásárlásért felelősek a családban. (MTI Eco)

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.