BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Összébb rendezte sorait az OTP

Az OTP Bank igazgatósága olyan szervezetfejlesztési programot fogadott el, amellyel a nemzetközi jelleg beépül a bank működési, irányítási rendjébe, és a vállalatcsoport egységes üzletpolitikát valósít meg – derül ki a hitelintézet tegnap megjelent közleményéből. A bank közlése szerint több hónapos elemzőmunka, a legjobb nemzetközi gyakorlatok értékelése előzte meg az új irányítási rend kidolgozását, amelynek bevezetéséről a bank igazgatósága december 18-i ülésén határozott.

A közlemény emlékeztet arra: az elmúlt időszak akvizícióinak eredményeként az OTP Bank kilenc országban jelen lévő multinacionális bankká vált, amely 11 milliónál több ügyfelet szolgál ki több mint 1250 bankfiókon, illetve az elektronikus csatornákon keresztül.

A külföldi leánybankok irányításában az OTP Bank két fő elemből álló modellt fejlesztett ki. Az egyes országokban a helyi menedzsmenttagokon kívül egy-egy OTP-banki vezető (felügyelőbizottsági vagy igazgatósági elnökként) felelős egy-egy leánybank tulajdonosi irányításáért. Emellett 2007-től a hitelintézet minden egyes divíziója bankcsoportszinten felelős az adott szakterület teljesítményéért, szakmai irányításáért. Ez azt jelenti, hogy a sikert ígérő termékeket, szolgáltatásokat, folyamatszervezési eljárásokat – a best practice elve alapján – a csoport egységesen alkalmazza, függetlenül attól, hogy az adott megoldás az anyabanktól vagy valamelyik leánybanktól származik. Az OTP csoport egységes működésre törekszik, amely ugyanakkor figyelembe veszi az egyes országok sajátosságait, a helyi gazdaság feltételrendszerét.

Az irányítási rendszer fontos eleme, hogy részletesen rögzíti a központosított, illetve a decentralizáltan végzett tevékenységek körét. Így például koncentráltan történik a kockázatkezelés, a hálózatfejlesztés, a treasury tevékenység egy része, egyebek mellett a likviditásmenedzselés, valamint központi kontroll alá kerül a nagyhitelek engedélyezése és a jelentősebb beruházások jóváhagyása is.

Átalakították a döntéshozatali mechanizmust és a bank szervezetét is. Ezek a hitelintézet üzleti reagálóképességének növelését, az innovációk kiterjesztését, a működés összehangoltságát szolgálják. Némi módosulással fennmaradt a bank eddigi divizionális irányítási modellje, ugyanakkor újjáalakult a bank állandó bizottsági struktúrája.

Az állandó bizottságok a hitelintézet döntés-előkészítő, döntéshozó és tanácskozó szervei, ezekből nyolc működik. A legátfogóbb irányító funkciója a vezetői bizottságnak (Management Committee), illetve az újonnan alakult leányvállalati integrációs és irányító bizottságnak van. VG

Az állandó bizottsági struktúra

Vezetői bizottság: stratégiai döntések előkészítése. Elnöke Csányi Sándor elnök-vezérigazgató.

Leányvállalati integrációs és irányító bizottság: a bankcsoport egészére vonatkozóan hoz döntéseket. Elnöke Csányi Sándor elnök-vezérigazgató.

Eszköz-forrás bizottság: döntések egyedileg nem szabályozott ügyekben. Elnöke Urbán László vezérigazgató-helyettes.

Termékfejlesztési, értékesítési és árazási bizottság: feladata a termék- és szolgáltatásportfólió kialakítása. Elnöke Lantos Csaba vezérigazgató-helyettes.

Hitel- és limitbizottság: feladata a hitelezéssel, kockázatvállalással kapcsolatostevékenység átfogó felügyelete. Elnöke Gresa István vezérigazgató-helyettes.

Work-out bizottság: a bank behajtási stratégiájának kimunkálása, a banki követelések kezelési módjának kialakítása. Elnöke Gresa István vezérigazgató-helyettes.

Informatikai irányító bizottság: a bank információtechnológiai szakmai testülete. Elnöke Braun Péter elnöki főtanácsadó.

Beruházási bizottság: beruházási, hálózatfejlesztési, arculati tervezés. Elnöke Takáts Ákos vezérigazgató-helyettes.



Leányvállalati integrációs és irányító bizottság: a bankcsoport egészére vonatkozóan hoz döntéseket. Elnöke Csányi Sándor elnök-vezérigazgató.

Eszköz-forrás bizottság: döntések egyedileg nem szabályozott ügyekben. Elnöke Urbán László vezérigazgató-helyettes.

Termékfejlesztési, értékesítési és árazási bizottság: feladata a termék- és szolgáltatásportfólió kialakítása. Elnöke Lantos Csaba vezérigazgató-helyettes.

Hitel- és limitbizottság: feladata a hitelezéssel, kockázatvállalással kapcsolatostevékenység átfogó felügyelete. Elnöke Gresa István vezérigazgató-helyettes.

Work-out bizottság: a bank behajtási stratégiájának kimunkálása, a banki követelések kezelési módjának kialakítása. Elnöke Gresa István vezérigazgató-helyettes.

Informatikai irányító bizottság: a bank információtechnológiai szakmai testülete. Elnöke Braun Péter elnöki főtanácsadó.

Beruházási bizottság: beruházási, hálózatfejlesztési, arculati tervezés. Elnöke Takáts Ákos vezérigazgató-helyettes. Új év, új vezérhelyettes Urbán László veszi át Spéder Zoltán távozó alelnök, vezérigazgató-helyettes posztját az OTP Banknál – jelentette be tegnap délelőtt a hitelintézet. Urbán László közgazdász, a pénzügyi szektorban 1995-től tevékenykedik. Dolgozott Washingtonban, a World Bank munkatársaként, majd az ABN-Amro tervezési és kontrollingigazgatójaként. 1998–2000 között a Postabank üzleti vezérigazgató-helyettese, 2000–2005-ig a Citigroup New York globális termékfejlesztésekért felelős vezetője. 2005-től a Magyar Nemzeti Bank igazgatója volt.

A leköszönő Spéder Zoltán személyes, családi jellegű okokra hivatkozva valamennyi, a társaságban és annak érdekeltségeiben viselt pozíciójáról lemondott. Spéder 1991 óta volt tagja az OTP Bank igazgatóságának, 1995 júniusától alelnök, 1996. január 1-jétől a társaság pénzügyi vezérigazgató-helyettese.-->

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.