A bizosítók zöme várhatóan jövő szerdán teszi közzé jövő évre vonatkozó díjszabását. A CLB szerint az idei kampányban éves szinten 20-22 ezer forintot takaríthatnak meg a kgfb-váltó magánszemélyek.
A kötelező biztosítás tipikusan az a termék, amelynél az ügyfelek 95 százaléka a díj alapján dönt – húzza alá Buczolich Antónia, a társaság ügyvezető igazgatója. Ehhez a biztosítók is alkalmazkodnak tarifáikkal, amellett a váltási hajlandóságot az idén számos objektív tényező is erősítheti. Egyebek mellett ilyen az internet elterjedése, így az online alkuszokon végezhető egyszerű díjszámítás és -összehasonlítás – mutat rá az alkusz vezetője.
A kalkulált díjak között az idén is három-négyszeres különbségek lehetnek, és mivel a kötelező piacának 60-70 százaléka továbbra is a két nagy biztosító (Allianz és Generali-Providencia) kezében van, a kisebbek kedvezőbb ajánlatai sok ügyfelet mozgósíthatnak. Buczolich Antónia szerint az idén az ügyfelek 70-75 százalékának érdemes lenne váltania.
A piaci szereplők idei eredményeiről egyebek mellett a BiztosításTipp.hu tavalyi átkötési adatait felhasználva a CLB szerint a tarifát hirdető 14 biztosító közül öten is esélyesek arra, hogy a legtöbb új ügyfelet szerezzék meg: ezek a Genertel, a Köbe, a TIR Biztosító Egyesület, a MÁV Általános Biztosító Egyesület, valamint a Posta Biztosító.
A most startoló Genertelnek legalább 50 ezer szerződést kell kötnie ahhoz, hogy elérje azt a kritikus üzemi szintet, amellyel már biztonságosan vághat neki a 2008-as évnek, és mivel a nulláról indulnak, mindenképpen jó díjakat fognak meghirdetni számos szegmensben – véli a szakértő.
A Köbe már október elején akciós díjat hirdetett, novemberi tarifáiban pedig a tavalyihoz hasonlóan a nagyvárosokban és az agglomerációban élők számára kínálnak majd kedvező díjakat.
A tavalyi PSZÁF-felfüggesztés miatt a TIR vélhetően az idén szeretné behozni lemaradását, kedvezőbb díjakkal.
A MÁV Biztosító Egyesület sokaknak tavaly is a legolcsóbb ajánlatot adta, miközben ugyanazt a tarifát hirdették meg, mint két évvel ezelőtt. Látványos változásokra az idén sem számítanak a szakértők.
A Posta Biztosító stratégiája előző évi kárhányaduk alakulásától függ: ha megfelelően alakult, több szegmensben akár díjat is csökkenthetnek a CLB előrejelzése szerint.
Külön kategóriát jelentenek azok a biztosítók, amelyek elsődleges célja állományuk megtartása, szerény növelése. Közéjük tartozhat az idén a K&H, a Groupama, az OTP Garancia, az Aegon, az Union, illetve a Signal Biztosító.
Szintén más kategória a CLB szerint az Allianz, a Generali és az Uniqa: náluk nagyságrendekkel több ügyfél mondhatja fel a kötelező biztosítást, mint ahány új szerződőt szerezhetnek. Az érvelés szerint a jelenleg legnagyobb piaci szereplő Allianz a magas marketingköltségek miatt nem tud majd versenyképes díjat kínálni, a második (20-30 százalékos részesedésű) Generalinál hasonló jövőt jósol az alkusz, bár direkt biztosítója, a Genertel sok ügyfelet hozhat vissza a csoport számára. Az Uniqa várhatóan a tavalyi, nagyon sikeres kampányának áldozata lehet: az igen kedvező tavalyi díjak sok új szerződőt hoztak, ám a jelentősen megugró kárhányad miatt ez a biztosító az idén valószínűleg nem tudja elkerülni a drasztikus díjemelést. VV