Válságban is tovább fogyaszt a magyar
Az európai fogyasztói bizalom történelmi mélységeket ért el 2008-ban, az 1-től 10-ig terjedő skálán az egy évvel korábbi 4,9-ről 4,3 százalékra esett vissza - derül ki a Cetelem Körkép 2009 című, 13 országra kiterjedő felmérésből.
Figyelemre méltó ugyanakkor, hogy gazdasági válság ellenére a magyar lakosság nem tervezi drasztikusan visszafogni fogyasztását: borús közhangulatunk ellenére mi magyarok nyilatkoztunk úgy a legnagyobb – 84 százalékos – arányban, hogy az idén növelnénk fogyasztásunkat, ezzel párhuzamosan pedig a megtakarítási szándék nálunk a legalacsonyabb.
Ami pedig a fogyasztási hitelek piacát illeti: tavaly egyedül Spanyolországban csökkent az állomány, ám a közép-európai országok – köztük Magyarország – látványosan fejlődnek. Hazánkban a fogyasztási hitelek állománya 2008-ban elérte a 11,87 milliárd eurót, ami 38,2 százalékos bővülést jelent a bázishoz képest. Ezzel az egy háztartásra jutó fogyasztási hitel-állomány eléri a 3124 eurót – mai árfolyamon számolva közel 950 ezer forintot – Magyarországon, ami már az európai átlag kétharmadának felel meg.


