BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

"Hitel BAR-listásoknak…" - Sokan bedőlnek a trükknek

A válsággal újra nő a fogyasztói csoportok száma. A Gazdasági Versenyhivatal azonban igyekszik fogást találni rajtuk.

Tapasztalatai szerint igencsak megszaporodtak e sajátos szervezetek elleni fogyasztói panaszok, illetve a versenyhatóság figyelmét sem kerülik el az egyszerű pénzhez jutási lehetőséggel kecsegtető ígérgetős-becsapós hirdetéseik. Van köztük új piaci szereplő, de akad nem egy olyan is, melyet már többször elmarasztalt a hivatal.

Nem véletlenül kap tehát hangsúlyt a GVH idei munkájában a fogyasztói csoportok tájékoztatási gyakorlata. Grimm Krisztina, a GVH munkatársa elmondta: a pénzügyi válság következtében nehéz anyagi helyzetbe került fogyasztói kör alkalmas „terep” a jogilag nemigen szabályozott környezetben működő szervezetek számára.

Mivel hitelhez jutni nehéz, a rászoruló kapva kap a gyakorta kifejezetten „BAR-listásoknak, nyugdíjasoknak is” címzett hirdetéseken, amelyekből – figyelemmel a fogyasztói csoportok sajátosságaira – nem feltétlenül kapnak megfelelő tájékoztatást. Kérdéses például, hogy egy BAR-listás ügyfél, aki aktuális tartozásait nem tudta fizetni, egy 10-15 év múlva esedékes vásárlási lehetőséghez szeretne-e jutni, és ha lakásfelújítás céljából köti a szerződést, ez is 10-15 év múlva lenne-e esedékes – mondta Grimm Krisztina.

A fogyasztói jelzések alapján az ügyfelek nem tudják, hogy a szerződéssel egy kockázatos rendszerbe lépnek be, melyben nem jutnak pénzösszeghez, alapvetően 10-15 évre előtakarékoskodnak, és ha vállalnak is úgynevezett „előtörlesztést”, szerencse dolga, mikor kapják meg a vásárlási lehetőséget.

A cikk teljes terjedelemben itt olvasható

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.