A decemberben rendezett londoni orosz művészeti árveréseken az alig hatéves múltra viszszatekintő MacDougall’s aukciósház 8,6 millió font értékben adott el 19. és 20. századi orosz festményeket, miközben a Sotheby’s 8,4, a Christie’s csupán 4,2 milliós forgalmat ért el ebben a kategóriában. A legmagasabb leütési árral is a MacDougall’s büszkélkedhetett: Nyikolaj Roerich festő-filozófus Sangacheling című 1924-es képéért 1,13 millió fontot adott egy orosz gyűjtő.
A londoni sikerek meghatározók az orosz művészet kereskedelmében, hiszen a forgalom kétharmadát a brit főváros aukciói adják. A beadók között gyakoriak az orosz származású nyugat-európai vagy amerikai családok, és a vevők soraiban is sok részben vagy teljesen külföldön élő orosz üzletember akad. A MacDougall’s feltörését szintén megkönnyítették az orosz kapcsolatok: a kanadai–skót William MacDougall egyik nagyapja moszkvai színházi karmester volt, míg felesége, Catherine Moszkvában született, és az aukciósház alapítását megelőzően többek között a Gazprom privatizálásánál dolgozott elemzőként.
A Telegraphnak nyilatkozva a cégtulajdonosok fontosnak nevezték az oroszországi szakértőkkel fenntartott kapcsolataikat, amelyeknek köszönhetően sikerült hamisítási botrányok nélkül működniük ezen az igencsak problémás területen. Amikor 2004-ben megrendezték az első – kudarcba fulladt – árverésüket, a Sotheby’s és a Christie’s piaci részesedése még 95 százalékos volt, most már viszont a londoni forgalom bő negyedét a MacDougall”s bonyolítja le.
Az orosz művészet piaci potenciálját felismerve a Sotheby’s az idei árveréseire megszerezte a jórészt Franciaországban élt orosz szürrealista művész, Pavel Cselicsev körülbelül hetven fontos alkotását. A Ruth és Charles Ford testvérpár hagyatékából származó anyag részben párizsi, részben New York-i árveréseken kerül kalapács alá 2010 folyamán. A kollekció összértékét kétmillió dollárra becsülik.
Az Egyesült Államokban áprilisban árverésre kerülő képeket előzetesen ugyanúgy kiállítják Párizsban, mint a júniusi londoni orosz aukció sztárdarabjait – már csak azért is, mert Franciaországban az idén orosz kulturális évadot rendeznek, ez a turisták mellett a műgyűjtők számára is vonzerőt jelent.
Az ezüsttárgyat – 220 ikonnal, ékszerrel és más műtárggyal együtt – 2006-ban lopta el a szentpétervári Ermitázsból a múzeum egyik munkatársa, Lidia Zavadszkaja.
A medált egy internetes árverésen fedezték fel az amerikai nyomozók, a zsákmány túlnyomó része azonban még mindig lappang.
Az ezüsttárgyat – 220 ikonnal, ékszerrel és más műtárggyal együtt – 2006-ban lopta el a szentpétervári Ermitázsból a múzeum egyik munkatársa, Lidia Zavadszkaja.
A medált egy internetes árverésen fedezték fel az amerikai nyomozók, a zsákmány túlnyomó része azonban még mindig lappang.-->
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.