BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Tényleg ilyen jó üzlet a bóvlikötvény?

A válság óta nem látott ütemben bővül a bóvlikötvények piaca. A más néven spekulatívnak is nevezett kategóriába azokat a vállalati kötvényeket sorolják, amelyek minősítése a Standard & Poor’snál BBB–, a Moody’snál pedig Baa3 alatt van.

Márciusban a Bloomberg adatai szerint eddig összesen 24,2 milliárd dollárnyi ilyen besorolású vállalati kötvényt bocsátottak ki világszerte a cégek, erre 2007 júniusa óta nem volt példa. A bővülés igen markáns a múlt hónaphoz képest, februárban ugyanis 16,2 milliárd dollárt tett ki a volumen. A márciusi hitelpapírok mögött olyan cégek állnak, mint a második legnagyobb francia autógyár, a Renault vagy a U.S. Steel.

 A befektetők egyre szívesebben vásárolják ezeket a papírokat, ahogy a gazdaság állapota javul. „A néhány hónappal ezelőttinél lényegesen derűlátóbb a piac, és hajlandó többet kockáztatni a nagyobb hozam reményében” – mondja Paul Owens, a Liontrust Investment Services kötvényelemzője, aki szerint a gyorsjelentési szezonban publikált jó vállalati eredmények is hozzájárulnak ahhoz, hogy egyre kelendőbbek a hitelpapírok.

Az MSCI World indexben szereplő cégek a Bloomberg felmérése szerint 9 százalékkal teljesítették túl az elemzői várakozásokat. Nemcsak a magas hozamú, bóvlikötvények keresettek, de az ilyen értékpapírokba fektető alapok is vonzzák a befektetőket, március első két hetében csaknem 2 milliárd dollár került beléjük.

A spekulatív kategóriájú kötvényeken elérhető felár eközben egyre kisebb. Az államkötvények és a spekulatív kategóriájú vállalati hitelpapírok közötti hozamkülönbség 598 bázispontra sülylyedt, a befektetési kategóriájú vállalati kötvények hozamfelára pedig 168 bázispontra csökkent az elmúlt héten. Mindkét adat egyébként mélypontnak felel meg az idén

A cikk teljes terjedelmében csak előfizetőink számára elérhető. A cikket - az összes mai cikkel együtt - egy emelt díjú SMS elküldésével olvashatja el.

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.