A testülethez azok a fogyasztók fordulhatnak, akik a pénzügyi szolgáltatónál már megpróbálták ügyük rendezést. Ha a pénzügyi szervezet a panaszt elutasítja, akkor köteles arról a fogyasztót írásban értesíteni. Ezt követően a fogyasztó írásos kérelmére kezdődhet meg a testület eljárása, melynek során elsősorban egyezség létrehozását kell szorgalmazni a felek között. Egyezség hiányában kétféleképp folytatódhat az eljárás. Ha a pénzügyi szervezet aláveti magát az eljárás további részének, akkor a tanács kötelező határozatot hoz,. amely végrehajtható. Ha a szolgáltató erre nem hajlandó, akkor ajánlás születik, melynek megvalósítása nem kötelező, ám elfogadására ösztönözheti a szolgáltatót, hogy az ajánlás nyilvánosságra kerülhet. Az eljárásért nem kell fizetni, kötelező határozatnál azonban a vesztes félnek meg kell fizetnie a másik fél igazolt költségeit.