BUX 43,199.23
-1.06%
BUMIX 3,795.31
-0.35%
CETOP20 1,884.01
0.00%
OTP 9,140
-2.33%
KPACK 3,100
0.00%
0.00%
+5.53%
-0.57%
-0.98%
ZWACK 17,350
-0.86%
0.00%
ANY 1,545
-1.28%
RABA 1,130
+0.89%
+0.48%
-0.62%
0.00%
-0.47%
OPUS 152.6
+0.39%
-0.54%
-1.65%
0.00%
-0.86%
OTT1 149.2
0.00%
-0.45%
MOL 2,880
-0.21%
+0.78%
ALTEO 3,000
+1.69%
0.00%
-1.10%
0.00%
+1.79%
-0.39%
MKB 1,972
0.00%
0.00%
-0.17%
0.00%
0.00%
SunDell 45,600
0.00%
-3.80%
+2.12%
+0.25%
+9.56%
-0.76%
0.00%
GOPD 12,400
0.00%
OXOTH 3,500
0.00%
0.00%
NAP 1,190
0.00%
0.00%
0.00%
Forrás
RND Solutions
Pénz- és tőkepiac

Vidéki irodákat nyit a PSZÁF

Országos fogyasztóvédelmi hálózat kialakításával és Pénzügyi Békéltető Testület (PBT) felállításával igyekszik felgyorsítani a pénzügyi szolgáltatók és ügyfeleik közötti vitás ügyeket a Pénzügyi Szervezetek Állami Felügyelete (PSZÁF).

Heteken belül belül 8 megyeszékhelyen fogyasztóvédelmi tanácsadás is segíti a pénzügyi szolgáltatók ügyfeleit – jelentette be szerdán a PSZÁF sajtótájékoztóján Balogh László a felügyelet alelnöke. Az irodákban személyesen, telefonon és e-mailben fogadják a pénzügyi tárgyú megkereséseket és létrehoznak egy internetes pénzügyi tanácsadói fórumot

A PSZÁF tavaly december 17-én pályázatot írt ki egy nyolc városban, heti 20 órás nyitva tartás 20 munkatárssal működő irodahálózat létrehozására. A pályázatra két konzorcium jelentkezett, és közülük a Fogyasztóvédők Magyarországi Egyesülete, az Országos Fogyasztóvédelmi Egyesület és az Indra Biztosítottak és Pénzintézeti Ügyfelek Országos Érdekvédő Egyesülete nyerte el a 30 millió forintos díjazású feladatot.

Szász Károly, a PSZÁF elnöke a rendezvényen elmondta, hogy tavaly összesen 251 566 pénzügyi szolgáltatásokkal kapcsolatos panaszt tettek az ügyfelek a szolgáltatókra, melyek közül csak1365 váltott ki felügyeleti intézkedés. A beadványokból 201 008 a szolgáltatókhoz, 50 558 a felügyelethez érkezett. Az utóbbiak közül 40 065 olyan kérdés volt, amelyet a bepanaszolt intézmény is megválaszolhatott volna. A fennmaradó 10493 beadványból 9128 olyan jogvita volt melyet a felügyeletnek hatáskör hiányában el kellett utasítania és csak 1365 beadvány alapján intézkedett a hatóság. Az említett nézeteltérések gyors és szakszerű rendezésére hozza létre békéltető testületet a felügyelet.

Július 1-én 25 alkalmazottal, köztük 7 háromfős tanáccsal kezdi meg működését a testület - mondta a Világgazdaságnak Nadrai Géza az intézmény januárban hat évre kinevezett elnöke. Tagjait a felügyelet a napokban keresi, az ügyeket háromtagú tanácsok rendezik majd, az adott ügyben eljáró tagokat nem a vitás felek keresik, hanem a testület elnöke jelöli ki. A tanácsok a bírósági eljárásoknál gyorsabban és olcsóbban tudják rendezni a fogyasztók és a szolgáltatók vitáit, ugyanis legfeljebb 90 napon belül állást kell foglalniuk.

A testülethez azok a fogyasztók fordulhatnak, akik a pénzügyi szolgáltatónál már megpróbálták ügyük rendezést. Ha a pénzügyi szervezet a panaszt elutasítja, akkor köteles arról a fogyasztót írásban értesíteni. Ezt követően a fogyasztó írásos kérelmére kezdődhet meg a testület eljárása, melynek során elsősorban egyezség létrehozását kell szorgalmazni a felek között. Egyezség hiányában kétféleképp folytatódhat az eljárás. Ha a pénzügyi szervezet aláveti magát az eljárás további részének, akkor a tanács kötelező határozatot hoz,. amely végrehajtható. Ha a szolgáltató erre nem hajlandó, akkor ajánlás születik, melynek megvalósítása nem kötelező, ám elfogadására ösztönözheti a szolgáltatót, hogy az ajánlás nyilvánosságra kerülhet. Az eljárásért nem kell fizetni, kötelező határozatnál azonban a vesztes félnek meg kell fizetnie a másik fél igazolt költségeit.

Értesüljön a gazdasági hírekről első kézből! Iratkozzon fel hírlevelünkre!
Kapcsolódó cikkek