BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Stabil bankot kell választani

– Hogyan tud egy bank ebben a jelenlegi erős versenykörnyezetben eredményes lenni a kkv szegmensben?

– A kkv-szegmensben valóban nagyon hasonlóak az alapvető termékek és szolgáltatások a piacon, emellett nagyon sok a szereplő. Ezért akkor tud eredményesen működni egy bank ebben az üzletágban, ha valamilyen módon meg tudja különböztetni magát a versenytársaitól, valamilyen területen többet, jobbat tud nyújtani. A hosszú távú partnerség, az együttműködés mélysége, a magas színvonalú szakmai kiszolgálás tartoznak azon fontos tényezők közé, ahol lehetőség kínálkozik erre. Fontos hozzátenni, hogy ha ilyen szempontokból nem elégedett egy vállalkozás, viszonylag hamar új bankot fog keresni magának.

– Mire érdemes odafigyelnie egy vállalkozásnak a bankválasztásnál?

– A szempontok között élen jár az, hogy hosszú távon eredményesen működő bankról legyen szó, erős háttérrel és likviditással, amely már bizonyított a piacon a kkv szegmensben. A termék- és szolgáltatáskínálat szintén olyan tényező, amit feltétlenül érdemes feltérképezni a bankválasztás előtt. Minderről a mai digitális világban már könnyen és gyorsan találhatók információk az interneten, kifizetődő, ha erre egy kis időt szánunk. Ezt követheti a részletesebb ismerkedés a bankkal: a vállalati kapcsolattartás rendszerének és módjának, az online banki felület funkcióinak és működésének, valamint a telefonos ügyfélszolgálaton keresztül elérhető szolgáltatások és támogatás, illetve ezek színvonalának feltérképezése. Érintettség esetén a finanszírozási és devizakockázat-kezelési megoldások elérhetőségére is figyelmet kell fordítani. Mindezt közvetlenül a banknak feltett kérdésekkel, ajánlatkéréseken keresztül lehet a legegyszerűbben megtudni, és természetesen kiváló segítség lehet a döntéshozatalban, ha valamelyik üzleti partner vagy ismerős személyes tapasztalat alapján ajánl egy-egy pénzügyi intézményt.

– Mi a véleményük az MNB Növekedési Hitelprogramjáról és részt vesznek-e a második fázisban?

– Sikeresnek ítéljük a programot, az első fázisban kihelyeztük az általunk kért keretösszeget, amelyet új finanszírozásra és meglevő hitelszerződések kiváltására egyaránt igénybe vettek ügyfeleink. Erre a sikerre és az ügyfélvisszajelzésekre építve részt veszünk a második fázisban is.

– Milyen eredményeket terveznek a kkv-üzletágukban?

– Az elmúlt években jól definiált célpiacunkon növekedést tervezünk, és mindent megteszünk annak érdekében, hogy az ügyfeleink által fontosnak ítélt szempontoknak egyre inkább megfeleljünk, és egyre jobbak legyünk a piacon.

Névjegy

Dénes Zoltán közgazdász, diplomáját a gödöllői Szent István Egyetemen szerezte. 2000-ben csatlakozott először vállalati kapcsolattartóként a Citi Magyarország kis és középvállalati üzletágához. 2006-ben léptették elő a kis- és középvállalati üzletág értékesítési igazgatójává, és azóta sikeresen irányítja ezt a területet.


Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.