Részben hazai sajátosság, hogy a cégek nem annyit és nem úgy költenek marketingre és salesre, mint amilyen eredményt várnak. „Egy cégvezető legfontosabb stratégiai céljaként a (nemzetközi) terjeszkedést, ügyfélszerzést nevezi meg. Ehhez képest marketingre és salesre költ a legkevesebbet. Árbevétel-arányosan általában 8-10%-ot „illene” erre fordítani, ez az arány itthon azonban csak kb. 3-4%. Ha valamennyit mégis áldoznak erre, akkor nem foglalkoztatnak a területükhöz értő szakembereket, mondja Gyurácz Németh Iván, az M27 ABSOLVO szakértője, aki már több hazai cég külpiacra lépésének tervezésénél és indulásánál jelen volt. Nem fordítanak eleget az arculatra, de még a honlapra sem. Még ha nem is kézzelfogható a termék, legyen nyoma a cég weboldalán, legyenek referenciák, lehessen látni, van mögötte egy megbízható csapat, mert a bizalmat fel kell építeni – teszi hozzá Dr. Papp-Váry Árpád, a Budapesti Kommunikációs és Üzleti Főiskola dékánja. Az is sokszor gondot okoz, mikor jelenjen meg egy cég a termékével. Papp-Váry szerint két megoldás lehetséges: vagy jobb minél hamarabb megjelenni, mert így érkeznek fogyasztói visszajelzések és akár egy új, még nem létező funkció is belekerülhet a termékbe, vagy a másik, ennél sokkal ritkább verzió szerint meg kell várni, míg tökéletes nem lesz a szolgáltatás, és csak aztán kell a piacra menni. A közös az, hogy érdemes arra költeni a legtöbbet, amitől a bevételt reméljük, tehát az átgondolt marketingre és salesre „Nem hibáznának a cégek akkor sem, ha az üzleti tervben szinte kizárólag marketing és sales költségek szerepelnének, hiszen csak így lehet sikeresnek lenni a nemzetközi piacokon, mely a vállalkozáson túl a befektető elemi érdeke is!” – hangsúlyozza Gyurácz Németh Iván.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.