Négy szempontra kell különösen figyelnie egy vállalkozásnak, ha nemzetközi terjeszkedésben gondolkozik, hangzott el a HVCA, a Magyar Külgazdasági Szövetség és az M27 ABSOLVO szeptemberi konferenciáján. Az Euroventures igazgatósági tagja, Tóth Zoltán szerint ez a négy szempont a piacismeret, a stratégia, az erőforrás és az időigény
A piacismerettel kapcsolatban Tóth Zoltán felhívta a figyelmet arra, hogy a külpiacra igyekvő cégek nem mindig szeretik meghallani a piaccal kapcsolatos észrevételeket, hajlamosak túlértékelni saját termékeik tulajdonságait a versenytársakéval szemben, és erre helyezni a hangsúlyt a valós értékajánlat helyett. Szerinte a saját termékét egy kívülálló szemével is ismernie kell a vállalkozónak, ahogyan a konkurenciájáét is annak minden előnyével és hátrányával. A versenytárs erősségének ismerete már csak azért is fontos, mert az megmutathatja, hogy az adott piacon mire van szükség, mi működik jól. „Ugyanakkor fontos azzal is tisztában lenni, hogy nem lehet „általában” a nemzetközi piacokra törni, hanem mindig az adott célországra kell megfelelő stratégiát kialakítani, mert minden ország és piaca más és más” – figyelmeztetett az Euroventures igazgatósági tagja, aki még hozzátette, a piacok alapos megismeréséhez elegendő időt kell szánniuk a külföldön terjeszkedni szándékozó cégeknek. De más területen is hajlamosak alábecsülni az időigényt a hazai vállalkozások, aminek sajnálatos következménye az lesz, hogy az erőforrásuk sem lesz elégséges a tervek megvalósításához. „A megfelelő partnerek felkutatására, az ajánlatok kialakítására is kell időt hagyni, és nem szabad türelmetlennek lenni az első hibák kiderüléséig és azok kijavításáig sem” – fűzte még hozzá Tóth Zoltán.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.