BUX 50,904.91
-1.00%
BUMIX 4,315.39
+1.05%
CETOP20 2,297.16
-0.29%
OTP 17,380
-1.22%
KPACK 11,800
-29.76%
0.00%
0.00%
0.00%
0.00%
ZWACK 16,700
0.00%
-3.48%
ANY 1,560
0.00%
RABA 1,365
-1.09%
0.00%
-0.48%
+2.06%
+3.60%
OPUS 230.5
+3.83%
+1.19%
+2.78%
-1.39%
OTT1 149.2
0.00%
+0.84%
MOL 2,410
-0.99%
-2.89%
ALTEO 1,715
+0.29%
+3.36%
-1.23%
EHEP 1,765
-0.28%
+0.41%
+1.77%
MKB 1,972
0.00%
0.00%
+3.59%
+0.70%
+4.00%
0.00%
SunDell 38,800
0.00%
-3.17%
+1.35%
+1.23%
-2.35%
NUTEX 16.06
-0.12%
Forrás
RND Solutions
Pénz- és tőkepiac

Így versenyeznek a bankok a prémium ügyfelekért

Személyes kapcsolattartó, soron kívüliség, befektetési tanácsadás, assistance szolgáltatás, különböző partnerkedvezmények – kényelmi előnyökkel és extra szolgáltatásokkal versenyeznek egymással a hazai bankok az átlag feletti, havi 250-400 ezer forintos rendszeres jövedelemmel bíró prémium ügyfelekért. Ám míg a kényelmi előnyök tekintetében nagyjából egységes a pénzintézetek kínálata, addig az elérhető termékek és szolgáltatások esetében már lényegesen erősebben szóródik a mezőny – derül ki a Bankmonitor.hu friss piacelemzéséből.

A prémium kiszolgálás előnyeit főként a jövedelem, vagy a megtakarítások, de esetenként akár a meglévő hitel alapján is élvezhetik. A nagybankok többségénél havi 250-400 ezer forintos rendszeres (jövedelem) jóváírás elegendő ehhez, de akad olyan piaci szereplő, ahol ennél némileg több szükséges (FHB Bank, havi 750 ezer Ft). Igaz ennek a feltételnek a teljesítését rugalmasan kezelik - tudta meg a banktól a Bankmonitor.hu.

Megtakarítási oldalon is változatos a kép. A legtöbb esetben 5-10 millió forintos állomány mellett már élvezhetjük az emeltszintű szolgáltatás előnyeit. Ez alól az FHB Bankon kívül csak a CIB Bank képez kivételt, ahol a bank tájékoztatása szerint a teljes feltételrendszer éppen átalakítás alatt van, így rövid időn belül talán ez a pénzintézet is belesimul a fenti sávba. Az OTP az egyetlen bank, amely életkor alapján is különbséget tesz és mind jövedelmi, mind megtakarítási oldalon mást vár el.

A kényelmi előnyök széles körét élvezhetik a prémium ügyfelek, ezen a területen a legegységesebb a bankok kínálata. Minden banknál személyes kapcsolattartó áll rendelkezésükre, a bankfióki ügyintézést pedig az időpontfoglalás, valamint a legtöbb banknál a soronkívüliség teszi gördülékenyebbé, pénzügyeik diszkrét intézését pedig a külön tárgyaló hivatott biztosítani.

Az elérhető termékek és szolgáltatások esetében már lényegesen erősebben szóródik a mezőny. A pénzügyek tervezését és a befektetési tanácsadást, illetve a treasury szolgáltatásokat illetően már távolról sem egységes a bankok kínálata.

Érdekes eleme a prémium ügyfélkör kiszolgálásának az assistance szolgáltatás, ami mára a legtöbb banknál elérhető. Ennek keretében például a lakással vagy az autóval kapcsolatos kisebb-nagyobb problémák azonnali elhárításában nyújt segítséget a bank, illetve annak szerződött partnere.

Számos terméket és szolgáltatást kedvezőbb díj mellett, vagy akár teljesen díjmentesen vehet a prémium ügyfélkör igénybe. Nem ritka például, hogy nincs külön díja a devizaszámlának és/vagy az értékpapírszámlának, a magasabb presztízsértékű aranykártyának, vagy éppen a számla- és a kártyaműveletekről kapott SMS tájékoztatóknak. Ezeken felül további kedvezményekkel kecsegtetnek a bankok, mint például a különböző kamatkedvezmények (mind hitel, mind pedig betéti oldalon), vagy éppen az egyedi árfolyamon történő devizaváltás lehetősége.

A szolgáltatás részeként több banknál is gazdasági elemzéseket, hírleveleket állítanak a prémium ügyfelek részére, esetenként összejöveteleket, termékbemutatókat is tartanak részükre. A prémium ügyfélkör „prémium életérzését” hivatottak biztosítani a partneri kedvezmények, melyek jellemzően egy jól kiválasztott kereskedői, szolgáltatói kör által nyújtott 5-10%-os árengedményt képviselnek - írja a Bankmonitor.hu

Kapcsolódó cikkek