A valamivel több, mint kétmillió devizahitel után összesen 744 milliárd forintot fizettek vissza a bankok az elszámolás során, vagyis az ügyfelek átlagosan 372 ezer forintot kaptak - ám ezzel sokan elégedetlenek. A panaszosok ennél ugyanis többre, nagyobb segítségre számítottak. Különösen azok csalódottak, akik arról értesültek a bank által küldött tájékoztató levélből, hogy nekik 0 forint jár - írja ma megjelent számában a Népszabadság.
A többség valószínűleg a levél kézhezvételéig nem tudta, hogy a bankok az elszámolás során visszajáró összegből levonhatják azokat a kedvezményeket, amelyeket korábban ügyfeleiknek nyújtottak. Így a kamat- és díjkedvezményeket, a tőketartozás csökkentését, elengedését, vagy a kedvezményes árfolyam alkalmazásával adott könnyítést szembeállíthatják az árfolyamrés alkalmazásával és a kamatok egyoldalú emelésével tisztességtelenül beszedett összegekkel. Így előfordulhat, hogy valakinek semmi nem jár vissza.
Az elszámolási értesítőben ráadásul a pénzintézeteknek elég csupán a tényt feltüntetniük, még azt sem kötelező megjelölniük, hogy milyen típusú kedvezményt vettek figyelembe. Aki szeretne pontos képet kapni arról, hogy mekkora összeget vontak le tőle korábban tisztességtelenül, illetve azzal a bank milyen kedvezményeket állított szembe, annak ki kell kérnie a pénzintézetétől a részletes elszámolást. Ezt a bankoknak az igényléstől számított öt munkanapon belül meg kell küldeniük, de sok pénzintézet az internetes oldalán keresztül is elérhetővé tette a részletes elszámolást.
Az elszámolás több mint kétmillió devizaalpú hitelt érint, ehhez képest elenyésző azon ügyfelek száma, akiknek a korábbi kedvezmények beszámítása miatt most semmi nem jár vissza - mondták a Népszabadság megkeresésére a Magyar Nemzeti Banknál (MNB). A pénzügyi felügyeletként is működő jegybank szerint ez elsősorban azon pénzintézeteknél fordulhat elő, amelyek korábban nagyobb arányban nyújtottak különféle fizetéskönnyítő kedvezményeket ügyfeleiknek - írja a Népszabadság.
Az autófinanszírozással foglalkozó cégeknél például már évek óta bevett gyakorlat a törlesztés átütemezése, a piacinál alacsonyabb árfolyam alkalmazása, így nem meglepő, hogy eddig a legtöbb panasz is ezen pénzügyi vállalkozások tájékoztató levelei miatt érkezett. A vitás ügyeket kezelő Pénzügyi Békéltető Testület, (PBT) május 11-ig 137 kérelmet kapott (a szervezethez csak azután fordulhatnak az ügyfelek, hogy bankjuknál már panaszt tettek és kifogásukat elutasították), amelyből 83 autófinanszírozási ügy.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.