A Magyar Nemzeti Bank (MNB) 12 millió forint fogyasztóvédelmi bírságot szabott ki az NN Biztosítóra annak életbiztosítási szerződéskötési gyakorlata miatt – közölte a jegybank. Az MNB munkatársai által kötött próbaügyletek során a biztosító egyes esetekben az ügyleti döntéshez szükséges dokumentumokat nem adott át, lényegi információkat nem közölt, sőt egy alkalommal a fogyasztói szándéktól eltérő szerződés megkötését szorgalmazta.
A próbaügyletkötések keretében – áll a közleményben – az NN nem biztosította, hogy az elektronikus úton történő biztosításiigény-felmérés és ajánlattétel során a fogyasztók ellenőrizhessék, hogy valós igényeiket rögzítették. Egy esetben a biztosító megtévesztésre alkalmas tájékoztatást nyújtott az ügyfél igényeinek megfelelő biztosítási termékek köréről. További jogszabálysértést követett el az biztosító azzal, hogy az ügyfélnek megküldött elektronikus levélben hiányosan tájékoztatott a szerződéshez szükséges lényegi dokumentumokról. Végül előfordult, hogy a pénzügyi szolgáltató nem az ajánlattételt megelőzően, hanem csupán azt követően bocsátotta rendelkezésre a szerződéses dokumentumok egy részét.
A próbavásárlások egy részében ugyanakkor az MNB nem tárt fel jogsértést, és a jegybank a vizsgálat során több pozitív, fogyasztói szempontból előremutató intézkedés bevezetését is tapasztalta a biztosítónál – közölte a jegybank.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.