Pénz- és tőkepiac

Uberre váltanak az üzletemberek

A taxi a múlt, a jövő egyértelműen az utazásmegosztó szolgáltatóké – derül ki az észak-amerikai személyszállítási piacot feltérképező legújabb kutatásból. A fuvardíjak elszámolásában tevékeny Certify szoftvertársaság adatai szerint az idei harmadik negyedévben megtörtént a fordulat, az üzleti vállalkozások körében az Uber és a Lyft több fuvart vállalt, mint a hagyományos taxis társaságok és az autókölcsönzők együttvéve.

A feldolgozott közel tízmillió fuvar 48 százalékát az Uber, négy százalékát pedig a Lyft bonyolította le. A magyarországi tevékenységét a sofőrökre kiszabható súlyos retorziók miatt a nyáron felfüggesztő Uber egy évvel ezelőtt 31, kisebb versenytársa, a Lyft 3 százalékkal részesedett az üzleti fuvarok jól fizető tortájából. Az előzés kódolva volt, hiszen a mostani második negyedévben ketten együtt már 49 százaléknál jártak, miközben bérelt autóknak 37, a taxisoknak 14 százalék jutott. A VentureBeat tovább ment: kivette a statisztikából a torzító tényezőként is értelmezhető bérelt autókat, mivel ezekkel vidékre is lehet menni, miközben a többi szolgáltató településen belül vállal fuvart. Így viszont felborult a mérleg: az Uber 75 százaléka mellett a Lyftnek 6 százalék maradt, míg a taxisok a fuvarok 19 százalékával kellett beérjék a szeptemberrel zárult negyedévben. Ez durva átrendeződés, ha azt veszük, hogy 2014 elején még 82 százalék volt a taxitársaságok piacrésze. 

Travis Kalanick, az Uber társalapító-vezérigazgatója a napokban jelentette be, hogy havi átlagban globálisan már több mint 40 millió aktív felhasználót szállítanak, sofőrjeiknek pedig szeptemberben 1,5 és 2 milliárd dollár közötti összeget fizettek ki. Becslésük szerint egy átlagos Uber felhasználó havi 50 dollárt hagy náluk. 

taxitársaság Uber taxi
Kapcsolódó cikkek